حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

قطع سهمیه آرد واحدهای خبازی فاقد کارتخوان در کردستان/ بهره مندی از سیلندرهای گاز درخبازی ها در زمان کاهش افت فشار

  • کد خبر : 5139
  • 28 دی 1401 - 13:47
قطع سهمیه آرد واحدهای خبازی فاقد کارتخوان در کردستان/ بهره مندی از سیلندرهای گاز درخبازی ها در زمان کاهش افت فشار
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: سهمیه آرد واحدهای خبازی فاقد کارتخوان در استان قطع شود تا همه این واحدها نسبت به این مهم اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، حامدقادرزاده روز چهارشنبه در جلسه اصلاح نظام یارانه گندم و آرد استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: مسئولیت اصلی واحد خبازی برعهده صاحب پروانه است، بنابراین در صورت وقوع تخلف، باید با صاحب پروانه برخورد انجام شود.

وی اضافه کرد: هر واحد خبازی که سه بار مرتکب تخلف شده باشد باید لغو مجوز شود چراکه بحث نان مردم از مسائل بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه سهمیه واحدهای پلمب شده به نزدیک ترین واحد خبازی اختصاص یابد تا مردم دچار مشکل نشوند. افزود: خبازی ها به جای اینکه هزینه را به مردم تحمیل کنند باید فعالیت خود را مدیریت کرده تا اقتصادی باشد.

قادرزاده ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص سهمیه آرد خبازی ها به فرمانداری ها واگذار می شود و از این به بعد مسئولیت تعدیل سهمیه و صدور پروانه بر عهده فرمانداری ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: موارد تعریف شده قیمت های نان در دستگاه های کارتخوان بیشتر و اصلاحات انجام شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل دوگانگی قیمت در آرد یارانه ای و بازار آزاد، میل به تخلف زیاد و کنترل آن با توجه به نیروی انسانی و امکانات اندک، بسیار سخت است.

پیمان اسکندری افزود: برای ساماندهی این مسئله گشت مشترکی بین صمت و جهادکشاورزی و دیگر نهادهای مرتبط به طور منسجم تا پایان سال برگزار شود.

بهره مندی از سیلندرهای گاز درخبازی ها در زمان کاهش افت فشار

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان هم در این جلسه بیان کرد: تعداد کل خبازی های استان که آراد یارانه ای نوع یک و ۲ دریافت می کنند افزون بر ۲ هزار و ۵۴۸ واحد است

جمال صالحی ادامه داد: ۲۲۳ واحد خبازی در استان به دلایل مختلفی از جمله مشکلات حقوقی دستگاه کارتخوان دریافت نکردند که این تعداد ۹ درصد کل واحدهای خبازی استان است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد کیفیت نان به مواد اولیه، ۳۳ درصد نیروی کار و ۱۷ درصد محیط پخت بستگی دارد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: چندگانگی قیمت نان وجود دارد برای یکسان سازی قیمت و تسریع در فاز دوم هوشمندسازی یارانه ها برای رفع مشکلات این حوزه اقدام شود.

صالحی با اشاره به اینکه برای دوگانه سوز کردن واحدهای خبازی پیشنهاداتی ارائه شده است، گفت: در زمان افت فشار گاز پیشنهاد شده واحدهای خبازی از سیلندرهای سیلندرهای ۱۱ کیلویی با نظارت اداره کل استاندارد و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از یک سیلندر گاز می توان چهار کیسه آرد را پخت کرد، افزود: در زمان قطع گاز هم موتور برق را می توان جایگزین کرد و برای تهیه آن منابع مالی را باید در اختیار اتحادیه ها قرار داده شود.

استقرار افزون بر ۳ هزار دستگاه کارتخوان در خبازی های استان

رییس امور شعب بانک سپه کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: توسط بانک سپه استان تاکنون سه هزار و ۹۵ دستگاه کارتخوان در خبازی های استان نصب شده است.

یوسفی ادامه داد: از مجموع کل این دستگاه های کارتخوان ۲ هزار و ۳۳۵ دستگاه ثابت و مابقی به عنوان پشتیبان در اختیار خبازی ها قرار گرفته است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه به وضعیت شاخص های اندازه گیری آردهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۲ مورد بازرسی از کارخانجات آردسازی استان و ۸۸ مورد نمونه برداری انجام شد.

شهاب قصری با بیان اینکه براساس بررسی های انجام شده آرد از نظر رطوبت ۸۷.۵ درصد انطباق با استاندارد داشته است، افزود: از لحاظ گلوتن هم ۱۰۰ درصد با استاندارد انطباق داشته که برای نخستین بار این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این به دلیل اختلاط گندم های استان و وارداتی بوده که تاثیر مستقیم بر نان های تولیدی داشته و باعث افزایش کیفیت شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از لحاظ بررسی باقی مانده سموم و آفت کش ها و فلزات سنگین هم ۲۲ مورد نمونه برداری از آرد کارخانجات استان انجام شده که همه آنها با استاندارد مربوطه انطباق داشتند.

قصری یادآور شد: پیشنهاد برگزاری کنگره آرد و گندم را در شهریور سال آینده دادیم و اگر مورد موافقت قرار گیرد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار خواهد شد.

واحد خبازی در سنندج نداریم که دستگاه کارتخوان دریافت نکرده باشد

اسدی رییس اتحادیه آرد و نان در سنندج هم در این جلسه گفت: واحد خبازی در سنندج نداریم که دستگاه کارتخوان دریافت نکرده باشد و آماری که وجود دارد مربوط به دیگر شهرستان های استان است.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۶ مورد بازرسی انجام شده و خوشبختانه در سنندج بحث فروش آرد نداشتیم.

رییس اتحادیه آرد و نان در سنندج اظهار کرد: کم فروشی در حد ۲۰ گرم در واحدهای خبازی مشاهده شده و در مقایسه با سایر استان های کشور بهترین وضعیت را داریم ولی با این وجود بیشترین برخوردها هم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5139
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.