حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

فیلم داستانی “چشمان تر” در کردستان تولید شد

  • کد خبر : 8716
  • 22 فروردین 1402 - 20:28
فیلم داستانی “چشمان تر” در کردستان تولید شد
فیلم کوتاه داستانی"چشمان تر" به نویسندگی و کارگردانی صلاح الدین فرجی منیر و تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان با موضوع ایثار و شهادت در سنندج تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، فیلم کوتاه داستانی “چشمان تر” با نگاهی به ناآرامی های اخیر در کشورو از خودگذشتگی و ایثار خانواده شهدا به نویسندگی و کارگردانی صلاح الدین فرجی منیر با حمایت و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان تولید شد.

دراین فیلم “شریفه احمدی، بختیار خلیلی، فرید امیری و احسان جوانمردپور” روایتگر داستان پناه بردن چند جوان که در ناآرامی های اخیر پلاک نامگذاری شده کوچه ای به نام یک شهید را از جا در آورده اند و در پی تعقیب مأمورین انتظامی به منزل پیرزنی می روند است که دراین منزل اتفاقاتی صورت می گیرد که می تواند مخاطب را با داستان فیلم همراه نماید.

“مصلح الدین فرجی منیر”به عنوان مدیر تولید، “کارو احمدی” در نقش دستیار تولید، “مهدی‌کرمی” مدیر تصویربرداری و” اهون احمدی و نیما زهرایی” دستیاران تصویربرداری، “متین نصراللهی‌” صدابردار و”کامیاب اردلان” دستیار صدا در کنار “جمیله معظمی” در نقش منشی صحنه، “پژمان راز” صداگذاری و میکس، “رسول سبحانی” تدوین، “محمد احمدی” به عنوان اصلاح رنگ و امور فنی تدوین و “رسول احمدی ” به عنوان دستیار اول و برنامه ریز یاریگر صلاح الدین فرجی منیر نویسنده و کارگردان این اثر داستانی بوده اند.

صلاح الدین فرجی در گفتگویی خبری در خصوص هدفش از ساخت این فیلم گفت: بنده به عنوان کسی که تجربه زیست در خانواده ای نظامی را داشته ام و از نزدیک با مسائل و مشکلات پیش رو آشنایی دارم از یکسویه نگری های ناشی از رواج شایعات که غالبا توسط دشمنان این سرزمین در جامعه منتشر می گردد بسیار در عذاب هستم و تلاشم این بوده است تا بتوانم به نوعی همدلی و تفکیک قائل شده مسائل در بین مردم و شناخت سره از ناسره را به تصویر درآورم.

وی افزود: در هرجامعه ای ممکن است به فراخور مسائل و مشکلاتی وجود داشته باشد و افرادی تلاش بکنند تا با بهره مندی از موقعیت های خود رانتی را به وجود اورند اما این را نمی توان به کل یک جامعه نسبت داد و زمینه فروپاشی اعتماد و شکستن حرمت ها را فراهم کرد.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی ادامه داد: در طول جنگ تحمیلی بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مردمان این سرزمین در مسیر عزت و سرافرازی کشور عزیزمان ایران بدون توجه به هر گونه گرایش خاص سیاسی و عقیدتی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و روا نیست تا با حرمت شکنی ها و به بهانه اعتراض به حریم مقدس این افراد دست درازی کنیم .

وی که در زمینه فلسفه نیز فعالیت دارد تصریح کرد: مسیر اعتراض مشخص است و در این مسیر همخوانی خاصی با ایجاد ناامنی اجتماعی و هتک حرمت به افراد خاص علی الخصوص شهداء دیده نمی شود.

این فیلمساز کردستانی که سابقه ساخت یک اثر داستانی دیگر را نیز در کارنامه خود دارد افزود: براین باورم جوانان عزیز با پژوهش در زندگی بسیاری از ایثارگران و خانواده شهداء به صورت بسیار زیادی با واقعیت هایی از زندگی ساده و بی آلایش آنان پی خواهند برد. خانواده هایی که با کمترین امکانات زندگی را سپری می کنند و به وجود عزیز شان که در راه سرزمین و آب وخاک کشور به درجه رفیع شهادت رسیده اند می بالند.

این فیلمساز و فعال فرهنگی با قدردانی از حوزه هنری کردستان در بخش توسعه فرهنگ وهنر و انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در زمینه نهادینه کردن این واقعیت ها تصریح کرد:متولیان فرهنگی باید به این باور برسند که هرگونه کوتاهی و کم کاری در زمینه تحکیم هنجارهای اجتماعی می تواند تبعات جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد.

فرجی در پایان اظهار امیدواری کرد تا جامعه اعم از مردم و مسئولین با درک درست واقعیت ها اجازه بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی را به بدخواهان ندهند و بتوانند با فراهم سازی بسترهای درست گفتگو نسبت به رفع کاستی ها و قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی و ایحاد رفاه توأم با امید و نشاط اجتماعی فراهم آورند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8716
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.