حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیر کل هواشناسی استان کردستان:

فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه تا اواخر روز جمعه است

  • کد خبر : 27725
  • 11 بهمن 1402 - 13:11
فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه تا اواخر روز جمعه است
مدیر کل هواشناسی استان کردستان گفت: با توجه به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی به صورت متناوب تا صبح شنبه ادامه دارد که طی این مدت بارش برف و باران، رخداد پدیده مه و کاهش دید پیش‌بینی شده است.

رحیم صدیقی مدیر کل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: با توجه به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی به صورت متناوب تا صبح شنبه ادامه دارد که طی این مدت بارش برف و باران، رخداد پدیده مه و کاهش دید پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه؛ فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر جمعه می‌باشد، گفت: پیرو هشدارهای سطح زرد هواشناسی، با تقویت شرایط ناپایدار جوی در سطح استان از امشب تا صبح روز شنبه فعالیت سامانه فعلی در ارتفاعات و مناطق شمال شرقی و مرکزی در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سلین و ارتفاعات شمالی و شرقی استان در محدوده سطح نارنجی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشتر ریزش‌های جوی غالباً به شکل برف است است گفت: از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه اغلب بارش‌ها در گردنه و جاده‌ها به صورت کولاک برف، مه ‌گرفتگی و کاهش دید افقی است و فردا پنجشنبه نیز شاهد وزش باد شدید موقتی در گردنه‌ها و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

صدیقی با بیان اینکه از لحاظ دمایی از روز جمعه کاهش محسوس دما و برای صبح شنبه یخبندان مورد انتظار است، خاطر نشان کرد: پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری و همراه داشتن تجهیزات زمستانه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های ورزشی از جمله کوهنوردی از تمهیداتی است که مسافرین و ورزشکاران برای پیشگیری از هرگونه خطر باید آن را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27725
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.