حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

فضائل امام حسن (ع) در بیان عالم برجسته اهل سنت

  • کد خبر : 31188
  • 07 فروردین 1403 - 15:22
فضائل امام حسن (ع) در بیان عالم برجسته اهل سنت
امام جمعه سنندج گفت: کارنامه اهل سنت سرشار از عشق و ارادت خالصانه به اصحاب و اهل بیت‌ پیامبر (ص) است و همواره پاسدار ارزش‌های دینی و اسلامی بوده‌اند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت:  امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه طاهره (س) با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجری در شهر مدینه منوره، طعم شیرین پدر و مادر شدن را چشیدند. مولودی که حسن نامیده شد تا دریای کرامت الهی در وجودش نمایان شود.

وی گفت: فرزندان حضرت فاطمه (س) برترین مخلوقات خدای رحمان در عالم هستی هستند. شدت محبت رسول خدا (ص) به امام حسن و امام حسین (ع) بر همگان مشخص بوده و هست.

امام جمعه سنندج ادامه داد: کارنامه اهل سنت سرشار از عشق و ارادت خالصانه به اصحاب و اهل بیت‌ پیامبر(ص) است و همواره پاسدار ارزش‌های دینی و اسلامی بوده‌اند.

وی گفت: پیروی از قرآن کریم و حرکت در مسیر اهل‌بیت (ع) سعادت انسان را در دنیا و آخرت تضمین می‌کند.

امام جمعه سنندج یادآور شد: اهل بیت(ع) سرچشمه معصومیت و پاکی هستند و قرآن و رسول خدا(ص) بر لزوم احترام به ایشان بسیار تاکید کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مردم کردستان هم در عمل و هم در گفتار عشق و محبت خود به اهل بیت رسول خدا(ص) را نشان داده‌اند که پیامبر(ص) در این‌باره می‌فرمایند کسانی که با اهل بیت من دشمنی کنند، دشمن من و آنانکه خاندانم را دوست داشته‌ باشند، دوستدار من هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن و امام حسین علیه‌السلام در دین اسلام و نزد پیامبر مکرم اسلام از چنان جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند که می‌فرمودند؛ دوست داشتن حسن و حسین به معنای دوست داشتن و محبت به من است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: ارادت مردم کردستان به اهل بیت آنقدر زیاد است که در اکثر به اتفاق خانواده‌های کردستانی یک یا بیشتر از یکی از فرزندانشان به اسم حسین یا حسن و یا دیگر عزیزان اهل‌بیت(ع) نام‌گذاری شده است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسن و امام حسین(ع) را از خود و زندگی‌شان دور نکرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31188
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.