حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
گزارش؛

فرو ریختن دیوار حائل مسکن مهر ۷ هزار و ۶۰۰ واحدی بهاران/ شهرداری یا راه و شهرسازی، مقصر کیست؟!

  • کد خبر : 8509
  • 17 فروردین 1402 - 10:11
فرو ریختن دیوار حائل مسکن مهر ۷ هزار و ۶۰۰ واحدی بهاران/ شهرداری یا راه و شهرسازی، مقصر کیست؟!
با گذشت حدود ۱۴ سال از زمان آغاز طرح مسکن مهر در کردستان، پرونده این پروژه همچنان در شهر سنندج باز است و انگار زمانی برای اتمام مشکلات این طرح وجود ندارد و اکنون نیز جان بیش از ۲۲ هزار نفر بار دیگر به مخاطره افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،  با گذشت حدود ۱۴ سال از زمان آغاز طرح مسکن مهر در کردستان، پرونده این پروژه همچنان در شهر سنندج باز است و انگار زمانی برای اتمام مشکلات این طرح وجود ندارد و اکنون نیز جان بیش از ۲۲ هزار نفر بار دیگر به مخاطره افتاده است چرا که دیوار حائلی در منطقه مسکن مهر بهاران که بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد را در دل خود جای داده به واسطه عدم نظارت صحیح بر اجرای پروژه و نقص های فنی که وجود دارد، فرو ریخت.

راه و شهرسازی مدعی است که تمامی زیرساخت های لازم برای واگذاری مدیریت این مجموعه به شهرداری را احداث کرده اما مدیران شهرداری دلایل به ظاهر منطقی را برای این عدم تحویل دارند.

مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی بهاران سنندج تاکنون تحویل شهرداری نشده است

مدیر شهرداری ناحیه بهاران سنندج با اشاره به فروریختن دیوار حائل مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی بهاران، گفت: مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی بهاران سنندج تاکنون تحویل شهرداری نشده است.

عابدین لطفی در گفتگو با خبرنگار کردتودی در مورد فروریختن بخشی از ترانشه دیوار حائل مسکن مهر ۷۶۰۰واحدی بهاران در سنندج بعلت بارش شدید باران ورانش زمین طی روزهای گذشته، اظهار کرد: مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی تحویل شهرداری سنندج نشده است.

وی با تاکید براینکه متولی مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی سنندج اداره کل راه و شهرسازی است، اضافه کرد: برابر ماده ۲۲ و ۲۳ قانون عمران زمین شهری مسئولیت آماده سازی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیر شهرداری ناحیه بهاران سنندج به آخرین مکاتبه شهرداری سنندج در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۴۰۱ برای رفع نواقص مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی، افزود: با وجود مکاتبات مکرر شهرداری مبنی بر رفع نواقص و تحویل آن به شهرداری این مهم انجام نگرفته است.

لطفی افزود: متاسفانه تعاونی ها به تعهدات خود در تسطیع و آماده سازی محوطه شهرک های مسکونی عمل نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی، منهول گذاری فاضلاب، جدول گذاری تیرهای چراغ برق، اجرای خطوط آب و برق، آسفالت محوطه و فضاسازی باید توسط تعاونی ها انجام و برای خدمات رسانی تحویل شهرداری ها قرار داده می شود.

مدیر شهرداری ناحیه بهاران سنندج به بخشی از مشکلات این پروژه گریزی زد و گفت: تکمیل و اجرای روشنایی معابر، پیاده روسازی با اجرای نوار نابینانیان و مناسب سازی جهت تردد معلولین، بازسازی جداولو هدایت آبهای سطحی و تکمیل دیوار چینی جنب ترانشه های موجود از قبیل دیوار ائل روبروی مدرسه و دیوار حائل اطراف بلوک بنفشه ۷ و سایر از مشکلات مطرح شده در مکاتبات شهرداری با مدیرعامل مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی بهاران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نرده گذاری روی تعداد دیوارها با توجه به حادثه خیز بودن آنها، برداشت نخاله های موجود، هم سطح سازی دریچه های موجود، اجرای صحیح پله ها با ارتفاع مناسب و ایجاد رمپ معلولین، اجرای بتن روی دیوارهای حائل و اصلاح، ترمیم، بازسازی دیوارهایحائل تانشه های موجود، تامین منابع آبی جهت اجرای فضای سبز از دیگر مشکلات و ضرورت های مطرح شده در مکاتبات شهرداری با مدیرعامل مسکن مهر ۷۶۰۰ واحدی بهاران بوده که متاسفانه با وجود پیگیری و مکاتبات متعدد اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8509
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.