حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
قانون در مورد پارک خودروهای سنگین چه می‌گوید؟

غول‌های بیابان، کف خیابان‌های دهگلان+ فیلم

  • کد خبر : 23870
  • 11 آذر 1402 - 8:16
غول‌های بیابان، کف خیابان‌های دهگلان+ فیلم
با وجود احداث تیرپارکی برای ساماندهی کامیون‌های سنگین، همچنان جولان این نوع خودروها در شهر فراوان بوده و رانندگان هنوز وسیله سنگین خود را در دم منزل‌شان پارک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پارک کردن خودروهای سنگین در خیابان‌های دهگلان صدمات جبران‌ناپذیری را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

به دنبال ایجاد تیرپارک یا پارکینگ ماشین‌های سنگین در حاشیه شهر دهگلان، رانندگان وسایل نقلیه سنگین مؤظف به پارک این نوع ماشین‌های خود در این مکان هستند.

تا مدتی پیش احداث و ایجاد چنین تیرپارکی از مطالبات بسیاری از مردم این شهر بود، اکنون با افتتاح تیرپارک بزرگ در حاشیه شهر، رانندگان سودجو خودروهای سنگین همچنان به اخطارهای پلیس راهور شهرستان و‌ شهرداری بی‌توجه بوده و درصدد پارک کردن ماشین‌های خود در مجاورت درب منزلشان هستند.

البته این بی‌توجهی از سوی رانندگان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، یکی از این دلایل، جدی دنبال نکردن راهور در اخطارهای خود به کامیون‌داران و‌ فرار رانندگان وسایل سنگین از پرداخت وجه در قبال پارک و نگهداری ماشین‌هایشان در تیرپارک هستند.

تردد و پارک ماشین آلات سنگین و کامیون‌ها در مناطق مسکونی و‌ در سطح شهر موجب ایجاد آلودگی صوتی و به خطر انداختن جان مردم و امنیت جانی آنان را به دنبال دارد.

پارک بی‌رویه این نوع ماشین آلات حامل بار در کنار ایجاد ناامنی و معابر سطح شهر و بروز حوادث و تصادفات ترافیکی، خسارات جبران ناپذیری را به سطح آسفالت معابر و زیرساخت‌های تأسیساتی وارد می‌سازد و از عمر آسفالت نیز می‌کاهد.

صادق محمدی از ساکنین شهرک شافعیه که در آبستن خطر پارک کامیون‌ها قرار گرفته است در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: امیدوار بودیم که با احداث چنین فضایی برای پارک خودروهای سنگین، دیگر شاهد وجود آن ماشین‌های سنگین که سروصدا و بوی دود آنان زندگی ما را مختل کرده بود، نخواهیم بود، اما امروز به دیده می‌بینیم که تیرپارک ایجاد شده اما رانندگان کامیون‌ها با زیر پا گذاشتن قوانین انسانی و وضع شده هنوز کامیون‌های سنگین خود را در خیابان‌هایی با عرض کم پارک می‌کنند، این موضوع موجب آزار و اذیت ساکنین شده و دیگر خیابان‌های دهگلان از امنیت جانی برخوردار نیستند.

انتظار برخورد قانونی از سوی پلیس راهور

ماشین‌آلات سنگین هنگام توقف سهم قابل توجهی از فضای موجود در سطح خیابان‌ها و محل تردد مردم و معابر عمومی را اشغال می‌کنند، این مسئله، خطر وقوع حادثه تصادف و‌ میزان خطرات جانی را بیشتر می‌کند، حال با ایجاد تیرپارک و حراست از این نوع ماشین آلات سنگین، می‌توان امنیت و آرامش را به شهر بازگرداند.

پس از ایجاد تیرپارک در سال ۱۴۰۲، نامه‌هایی از سوی فرمانداری به پلیس راهور و شهرداری برای ابلاغ به تمامی کامیون‌داران ارسال گردید، حال اینجا یک سؤال مطرح می‌شود، اینکه آیا دلیل بی‌توجهی رانندگان، نشان از کم کاری پلیس راهور در ابلاغ خود بوده و یا خودکامگی و سرپیچی رانندگان از انجام و اجرای طرح است؟

طبق قانون توقف وسایل نقلیه بالای ۶ و نیم تن در معابر شهری ممنوع است،

به طور کلی قرار دادن ماشین سنگین مثل کامیون ده چرخ و تریلی در مناطق مسکونی تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند در قسمت‌هایی که پارک خودرو سنگین زیاد وجود دارد به پلیس راهنمایی و رانندگی گزارش دهند، زیرا اعمال قانون این خودروها به‌وسیله پلیس راهور انجام می‌شود و در این صورت رانندگان این خودروها مجبور می‌شوند به سمت استفاده از پارکینگی که برای این منظور توسط شهرداری در نظر گرفته شده است حرکت کنند.

حرف پایانی و انتظار از مسئولان…

در بسیاری از مناطق سطح شهر دهگلان، که جمعیتی از دانش‌آموزان در مسیرهای شهر در حال تردد هستند، به محیطی برای پارکینگ ماشین‌های سنگین تبدیل شده است، این در حالیست که قریب به چند ماه از افتتاح تیرپارک ماشین‌های سنگین در دهگلان سپری می‌شود.

می‌بایست اتفاق ناگواری رخ دهد و جان انسانی بیگناه بر اثر تصادف گرفته و خانواده‌هایی داغدار شوند تا مسئولان (پلیس راهور و دادستانی) برای این وضعیت چاره‌ای بیاندیشند؟!

از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود تا برای حل این مشکل راه‌حلی را بیابند، چرا که توقف خودروهای سنگین خطری جدی برای ساکنان شهر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23870
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.