حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

عمل پیوند مغز استخوان یک کودک، نوید امید به درمان را در کردستان عملی کرد

  • کد خبر : 29322
  • 07 اسفند 1402 - 12:46
عمل پیوند مغز استخوان یک کودک، نوید امید به درمان را در کردستان عملی کرد
نخستین عمل پیوند مغز استخوان در استان کردستان، بر روی کودک ۹ ساله مبتلا به تومور ویلمز در بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مغز استخوان، ماده ای اسفنجی مانند درون استخوان های بدن است. سلول های بنیادی در اعماق مغز واقع شده اند که می توانند به گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها تبدیل شوند و سرطان مغز استخوان هنگامی اتفاق می افتد که سلول های مغز استخوان شروع به رشد غیرطبیعی می کنند.

سرطانی که از مغز استخوان شروع می شود، سرطان مغز استخوان یا سرطان خون نام دارد.

خرداد ماه سال جاری بود که خیرین سلامت برای اولین بار در غرب ایران اقدام به راه‌اندازی بخش جراحی مغز استخوان کودکان در بیمارستان بعثت سنندج کردند.

اعضای بنیاد خیریه مرحوم «رؤیا فروزش» اقدام به راه اندازی این بخش بسیار مهم در بیمارستان بعثت سنندج کرد که خوشبختانه نخستین عمل موفقیت‌آمیز پیوند مغز و استخوان یک کودک نه ساله بانه‌ای انجام شد.

دکتر برهان مرادویسی مسئول تیم درمانی این عمل صبح امروز در جمع خبرنگاران در بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: پیوند مغز استخوان یکی از روش های نوین درمانی برای بیماران سرطانی است که امیدهای بهبودی این قبیل بیماران را افزایش داده است.

وی در توضیح این عمل جراحی گفت: این پسر بچه نه ساله با تشخیص تومور ویلمز به عنوان اولین کودک مددجو در بخش پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج بستری شد.

فوق تخصص انکولوژی کودکان و رئیس بیمارستان بعثت سنندج اضافه کرد: سلول‌گیری از مددجو انجام و بعد از انجام آزمایش‌های تخصصی لازم از طریق پیوند از برادر ۱۷ ساله‌اش که هر دو دارای گروه خونی O مثبت بودند، برای وی به انجام رسید.

دکتر مرداویسی افزود: این مددجو بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره درمان و گرفتن آموزش های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی و ایزولاسیون در خانه، ترخیص شد و حال بعد از چند مدت حال وی کاملا خوب شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29322
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.