حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

علمای اهل سنت کردستان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

  • کد خبر : 13002
  • 10 تیر 1402 - 7:56
علمای اهل سنت کردستان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند
امام جمعه و علمای برجسته اهل سنت کردستان در سخنانی هتک حرمت و توهین به قرآن کریم در سوئد را محکوم و قرآن سوزی را عملی نفرت انگیز و نشانه اسلام هراسی خواندند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، روز چهارشنبه مصادف با روز عید قربان مسلمانان جهان، یک افراطی سوئدی اقدام به سوزاندن قرآن کریم در  مسجد مرکزی استکهلم کرد.

هتک حرمت قرآن کریم در سوئد همزمان با عید قربان واکنش بسیاری از کشورهای  اسلامی و عربی را به دنبال داشت.

در همین راستا علمای اهل سنت استان کردستان در بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.

سوزاندن قرآن کریم عملی نفرت انگیز و خطرناک و نشانه اسلام هراسی است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این رابطه گفت: سوزاندن قرآن کریم عملی نفرت انگیز و خطرناک و نشانه اسلام هراسی است و نمی توان آن را نوعی آزادی بیان قلمداد کرد.

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد: امروز کسانی که دم از متمدن بودن می زنند به بهانه آزادی بیان، اخلاق و تمدن را زیر پا گذاشته و با سوزاندن قرآن کریم به دین و به مکتب اسلام توهین می کنند.

وی با بیان اینکه تمام مسلمانان جهان این حرکت ضد انسانی و بشریت را محکوم می کنند، افزود: دشمنان اسلام باید بدانند که چراغی که خداوند تبارک و تعالی روشن کرده با فوت افراد بی ارزش خاموش نمی شود.

امام جمعه سنندج از دین اسلام به عنوان دین صلح و دوستی و احترام و مهربانی نام برد و ادامه داد: سوزاندن کتاب مقدس قرآن کریم تجاوز آشکار به اصول حقوق بشر، ارزش‌های بیش از ۲ میلیارد مسلمان است که باید به شدت محکوم شود.

سوزاندن قرآن حرکتی ناشایست و غیرانسانی است

امام جمعه موقت سنندج نیز در این رابطه با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد، بیان کرد: سوزاندن قرآن حرکتی ناشایست و غیرانسانی است و ما این عمل را محکوم می‌کنیم.

ماموستا محمدامین راستی یادآور شد: همه باید بدانند با سوزاندن کلام الهی، نور اسلام و قرآن را نمی توان خاموش کرد، زیرا قرآن در سینه میلیون ها طفل مسلمان است و اگر امروز آنان دست به آتش زدن کلام الهی می زنند، بزرگترین دلیل آن است که مسلمانان از دین فاصله گرفته اند.

و گفت: قطعاً چنین اهانت هایی برای ما سنگین و دشوار است و آن را شدیداً محکوم می کنیم و در مقابل هر نوع توهین به اسلام، مساجد، مدارس علوم دینی و شخصیت های مذهبی ایستادگی می کنیم و از جان و مال خود مایه می گذاریم.

توهین به قرآن کریم نابخشودنی است

امام جمعه بانه نیز در این رابطه اظهار کرد: دشمن از افراد سست عنصر هیچ هراسی ندارد، به عقیده افراد پوشالی و بی بنیاد کاری ندارد، هر جا عظمت و شکوه اسلام چشم نواز و نمایان باشد، دشمن همان جا را هدف می گیرد و سعی می کند آن را تخریب کند. قطعاً توهین به قرآن کریم نابخشودنی است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی به دلایل اهانت سوئدی ها اشاره کرد و افزود: اگر نگاهی به وضعیت مسلمانان در کشور سوئد داشته باشیم، به راحتی به اصل مسئله پی می بریم. ۱۰ درصد مردم سوئد را مسلمانان تشکیل می دهند و در مراسم نماز جمعه استکهلم مرکز حکومت سوئد، ۷ هزار نفر نماز جماعت برپا می کنند و همین مسئله لرزه بر پیکر دشمنان اسلام انداخته است.

وی با بیان اینکه اهانت به قرآن کریم در استمرار سیاست های اسلام ستیزی غربی ها و اروپایی هاست، ادامه داد: با توجه به اینکه تفکر غربی در اضمحلال اسلام و مسلمین به بن بست رسیده است و هر روز گرایش اروپایی ها به اسلام بیشتر از پیش می شود، لذا اهانت به این کتاب الهی را تنها راه نجات خود می دانند که البته نشان از عجز و ناتوانی آنها دارد.

اهانت به قرآن کریم آزادی بیان نیست

امام جمعه مریوان نیز بیان کرد: متاسفانه در غرب هیچ تعهدی به اخلاق و آداب انسانی نیست و این اهانت ها به مقدسات اسلامی برای اولین بار نیست و این عمل نشان دهنده قدرت اسلامی و گسترش فرهنگ غنی اسلام در اروپاست که غرب را مجبور به واکنش های غیر اخلاقی علیه اسلام کرده است.

ماموستا مصطفی شیرزادی با بیان اینکه این اهانت ها با حمایت ارباب های غربی و رژیم صهیونیستی است، یادآور شد: این اهانت ها به قرآن کریم ذره ای خلل در اراده امت واحده اسلامی در مبارزه با لیبرال جهان خوار غربی و به چالش کشیدن تفکر عریان اروپایی ها نخواهد داشت و امت اسلامی این مسیر را تا پایان کامل ظلم و ستم ادامه خواهد داد.

وی گفت: این اهانت ها به قرآن کریم آزادی بیان نیست بلکه نشانگر تفکر عریان ضداخلاقی غربی هاست و کنوانسیون های حقوق بشر غربی نیز توهین به مقدسات امت ها را غیر اخلاقی و خلاف اصول انسانی می دانند و ما از مسئولان وزارت خارجه و رئیس جمهور و امت اسلامی جهان می خواهیم پیگیری قانونی این اقدام ها از سوی کنوانسیون های حقوق بشری باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13002
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.