حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رییس پلیس راهور کردستان اعلام کرد؛

«عدم توجه به جلو» دلیل اصلی تصادفات درون‌شهری کردستان

  • کد خبر : 30807
  • 03 فروردین 1403 - 8:56
«عدم توجه به جلو» دلیل اصلی تصادفات درون‌شهری کردستان
رییس پلیس راهور کردستان عدم توجه به جلو را دلیل اصلی تصادفات درون‌شهری استان در پنج روز اول اجرای طرح ترافیکی نوروزی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سرهنگ همتی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران، با ارائه آمار و گزارش‌های مربوط به تصادفات درون شهری کردستان در پنج روز اول طرح ترافیکی نوروزی سال جاری، از «عدم توجه راننده به جلو» با رقم ۵۹ درصد، به عنوان دلیل اول و اصلی این تصادف‌ها نام برد.

رئیس پلیس راهور کردستان با اعلام اینکه ۵۹ درصد از تصادفات شهرهای کردستان در کمربندی‌ها و معابر حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد، افزود: وقتی می‌بینیم تصادفات جرحی و خسارتی در معابر درون شهری افزایش پیدا کرده و بخش زیادی از آن در کمربندی‌ها و معابر حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد این خبر را به ما می‌دهد که بحث سرعت بالا واقعاً جدی است و با رانندگانی مواجه هستیم که سرعت‌های بالایی را تجربه می‌کنند و جنس تصادفات آنها با واژگونی و برخوردهای شدید با موانع، رفیوژها و دیوار و درختان همراه است.

همتی زاده اضافه کرد: در بحث علت‌های تامه تصادفات این مدت عدم توجه به جلو همیشه رتبه اول را به خود اختصاص داده و عدد ۵۹ درصد را نشان می‌دهد که بحث صحبت با تلفن همراه، عجله و شتاب بی مورد و خستگی و خواب آلودگی و خطاهای انسانی و سایر مؤلفه‌های دیگر بسیار بر تصادفات تأثیرگذار است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یک لحظه غفلت و حواس پرتی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را موجب شود از رانندگان خواست؛ حین رانندگی حتماً دقت کافی به جلو داشته با سرعت مطمئنه تردد نمایند تا شاهد حوادث تلخ برای خود و دیگران نباشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30807
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.