حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

ظرفیت استفاده از مولدها در سطح استان کردستان قریب به ۱۰ مگاوات است

  • کد خبر : 15770
  • 04 شهریور 1402 - 7:55
ظرفیت استفاده از مولدها در سطح استان کردستان قریب به ۱۰ مگاوات است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان استفاده از مولدهای خود تامین توسط دستگاه‌های مختلف در زمان اوج بار را سیاست دیگر وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: ظرفیت استفاده از مولدها در سطح استان کردستان قریب به ۱۰ مگاوات است که کمتر از پنج درصد آن محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از توزیع برق کردستان، هیوا لهونیان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای صرفه جویی در مصرف برق در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از زمان پیک مصرف برق را سپری کردیم و امیدواریم بخش باقیمانده را بدون تنش و قطعی ناشی از کمبود نیرو طی کنیم.

وی با اشاره به انعقاد ۱۰ هزار و ۵۰ تفاهم نامه با بخش کشاورزی برای مدیریت بار و اختصاص ۲۴ درصد مصرف برق استان به این بخش، ادامه داد: در حوزه کشاورزی هوشمندسازی شبکه برق انجام شده و به صورت نقطه ای و موردی اکنون برنامه مدیریت بار اجرا می شود که در این بخش نیز عملکرد موفقیت آمیزی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در بخش صنعت هم ضمن مدیریت بار این بخش از طریق کنتورهای هوشمند تعداد هزار و ۵۲۲ تفاهم نامه منعقد شده است، در بخش صنایع از طریق جابجایی بار در یکی از روزهای کاری با ایام تعطیل هفته، مدیریت بار این بخش در حد قابل قبول انجام شده و شبکه این بخش کاملا پایدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان استفاده از مولدهای خود تامین توسط دستگاه‌های مختلف در زمان اوج بار را سیاست دیگر وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: ظرفیت استفاده از مولدها در سطح استان کردستان قریب به ۱۰ مگاوات است که کمتر از پنج درصد آن محقق شده است.

لهونیان با اشاره به روند رو به رشد مصرف برق در بخش اداری، ادامه داد: مقرر شد ادارات مصرف برق خود را در تابستان جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد کاهش دهند که در مجموع ضمن آنکه کاهشی صورت نگرفت بلکه با رشد بار مصرفی ۲.۸ مواجه بودیم.

وی در ادامه از پتانسیل ادارات برای تولید برق اشاره کرد و گفت: حسب تکلیف دولت همه ادارات باید تا ۲۰ درصد از انرژی خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین نمایند.

وی یادآور شد: در بخش خانگی هم اعلام شد هر مشترکی نسبت به سال گذشته (۱۴۰۱) مصرف خود را کاهش دهد، مشمول پاداش می شود که تا حدودی تاثیرگذار بوده و رشد مصرف برق در این بخش فقط هفت دهم درصد بود، ضمن اینکه برای مشترکین کم مصرف بخش خانگی در ماه های خرداد، تیر و مرداد بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال پاداش تاکنون از طریق صورت حسابهای مصرفی اعمال و یا در مرحله اعمال و پرداخت می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تاکنون ۲۹۳ هزار صورتحساب مصرفی برای مشترکین بخش خانگی در ماه های خرداد، تیر و مرداد مشمول پاداش شده است که ۱۲ هزار قبض آن رایگان، و تعداد ۷۸ هزار صورتحساب دارای بستانکاری و تعداد ۲۰۳ هزار صورتحساب صادره نیز همراه با تخفیف بوده است.

لهونیان افزود: در بخش عمومی و اداری مصرف برق استان با رشد ۲.۸ درصد و در بخش صنعت نیز با رشد ۱۵.۷ درصد همراه بوده است. در حال حاضر قریب به ۷۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، صنعتی، اداری و عمومی و سایر مصارف از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بهره مند هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15770
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.