حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان:

ظرفیت‌سازی ایجاد شده در کردستان ناشی از تدبیر و نگاه دولت است

  • کد خبر : 30621
  • 29 اسفند 1402 - 8:59
ظرفیت‌سازی ایجاد شده در کردستان ناشی از تدبیر و نگاه دولت است
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان را قابل تقدیر خواند و گفت: ظرفیت‌سازی ایجاد شده در استان ناشی از تدبیر و نگاه دولت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، محمد مشیرپناهی شامگاه دوشنبه در جلسه پایان سال اداره کل اقتصاد و دارایی استان با حضور استاندار کردستان اظهار کرد: ۹۲ درصد درآمدهای استان از محل مالیاتی تأمین می‌شود و از ۳۰ هزار میلیارد ریال مصوب استان تاکنون ۲۷ هزار میلیارد ریال معادل ۸۸ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان را قابل تقدیر خواند و گفت: ظرفیت‌سازی ایجاد شده در استان ناشی از تدبیر و نگاه دولت است.

مشیرپناهی تصریح کرد: از یازده هزار میلیارد ریال سهم کردستان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکنون پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کردستان عنوان کرد: سال قبل چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۱۰ هزار میلیارد ریال جاری اعم از ابلاغی و استانی عملکرد استان بوده است.

روند اقتصادی کردستان سازنده و امیدوار کننده استظرفیت‌سازی ایجاد شده در کردستان ناشی از تدبیر و نگاه دولت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این جلسه روند اقتصادی استان را سازنده و امیدوار کننده دانست و گفت: شاخص‌های کشاورزی کردستان بیش از اهداف استان محقق شده است.

محمدی یادآور شد: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان به ۶۲ درصد افزایش یافته و در حوزه اعتبارات هزینه‌ای امسال هیچگونه کسری نداریم.

صادرات یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن کالا از کردستان به خارج کشور

ناظر گمرکات کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن صادرات به ارزش ۸۲۴ میلیون دلار از کل استان به خارج کشور انجام شد.

فرامرز امیدی افزود: میزان صادرات از گمرکات کردستان یک میلیون و ۹۲ تن بوده که به لحاظ وزنی ۱۱ درصد و به لحاظ دلاری ۱۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی اضافه کرد: درآمد گمرکات استات در سال جاری پنج هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال بوده است و میزان درآمد گمرکات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد داشته است.

وصول مالیات مشاغل ۹۰ درصد رشد داشت

مدیرکل امور مالیاتی کردستان نیز در این جلسه به رشد ۹۰ درصدی وصول مالیات مشاغل استان پرداخت و بیان کرد: در سال‌جاری مالیات ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد، مالیات مشاغل ۹۰ درصد و مالیات حقوق کارکنان بخش دولتی ۱۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30621
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.