حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

طرح تشدید نظارت بر مرغداری‌های کردستان آغاز شد

  • کد خبر : 14619
  • 08 مرداد 1402 - 12:37
طرح تشدید نظارت بر مرغداری‌های کردستان آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طرح تشدید نظارت بر واحدهای مرغداری سراسر استان به منظور شناسایی موارد جوجه‌ریزی غیرمجاز از دیروز (شنبه هفتم مرداد) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مجتبی ورمقانی در این باره اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری‌های خسارت بار صنعت طیور و نیز ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه، مرغداران باید نسبت به اخذ مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای حمل از دامپزشکی اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه حمل مرغ بدون مجوز ممنوع است، افزود: بازرسان این اداره در شهرستان مریوان، چهار دستگاه خودروی وانت نیسان حامل قفسه‌های خالی در مریوان، رصد و شناسایی کردند که اقدام به بارگیری مرغ زنده بدون دریافت مجوز کرده و عازم مسیر مریوان – سقز شدند.

 

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: مرغ‌های توقیف شده در کشتارگاه طیور زریوار ذبح شده و در بازار شهرستان مریوان عرضه و پرونده علیه مرغدار متخلف با عنوان «عرضه خارج از شبکه» تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

 

ورمقانی یادآور شد: واحدهایی که بدون مجوز نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کنند، شناسایی و به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

 

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار کرد: در همین زمینه با تلاش تیمهای شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها،۲ واحد مرغداری در شهرستان‌های قروه و مریوان که اقدام به جوجه‌ریزی غیر مجاز کرده بودند، شناسایی و پرونده تخلف متصدیان این واحدها به مراجع قضایی ارسال می شود.

 

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14619
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.