حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

ضیافت شام فرمانده سپاه بیت المقدس با معلمان کُردستانی

  • کد خبر : 10196
  • 17 اردیبهشت 1402 - 11:06
ضیافت شام فرمانده سپاه بیت المقدس با معلمان کُردستانی
جمعی از فرهنگیان کردستانی شب گذشته به مناسبت روز معلم مهمان ضیافت شام فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بودند.

به گزارش خبرنگار کردتودی، جمعی از فرهنگیان کردستانی شب گذشته به مناسبت روز معلم مهمان ضیافت شام فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بودند.

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک این روز و قدردانی از زحمات معلمان کردستانی اظهار داشت: نخستین معلم بشریت، خداوند متعال است که به انسان‌ها درس زندگی، خواندن، نوشتن و شرایط زیست را آموزش داده و پیامبران نیز معلمان بعدی هستند.

وی گفت: جمله معروف “معلمی شغل انبیاست” را بارها در وصف مقام والای معلم شنیده‌ایم چرا که در برهه‌ای از انقلاب اسلامی، معلمانی بودند که شب در سنگر مقاومت نگهبانی می‌دادند و در روز نیز سر کلاس‌های درس حاضر می‌شدند و به فرزندانمان درس تعلیم و تربیت یاد می‌دادند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه حضور در جنگ نیز همانند دانشگاه تعلیم و تربیت و پر از درس بود، خاطر نشان کرد: شهید مطهری شهید علم، تفکر و عقیده، معلم اخلاق، عالم ربانی، اسلام شناس، خطیب توانا، آزادی‌خواه و در کلاس درس؛ یک معلم به تمام معنا بود و قطعاً طالبان علم از آثار این بزرگوار استفاده کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه معلمان انسان‌های شایسته تربیت کرده تا مایه افتخار جامعه باشند، یادآور شد: دشمن با چوب لای چرخ گذاشتن قصد جلوگیری از پیشرفت کشورمان را داشته و در سالیان اخیر با شیوه‌های مختلف به ویژه برپایی اغتشاشات، این هدف شوم را به اثبات رسانده است. یقیناً دشمنی‌های دشمنان اسلام و انقلاب و در راس آنها استکبار جهانی با ملت انقلابی ایران تمامی ندارد و هر بار در قالبی، هجمه‌های گسترده خود را علیه این مردم وارد می‌کند.

 حسینی با اشاره به اینکه دشمنان ایران در جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، تحریم‌ها و عملیات روانی با وجود هجمه‌های گسترده علیه ملت ایران با شکست سنگین مواجه شده‌اند، افزود: دشمن در جنگ ترکیبی امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با درایت و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور مردم شکست خورد.

وی پیشرفت و اقتدار کنونی انقلاب اسلامی را حاصل جانفشانی‌ها و خون پاک شهدا توصیف کرد و بیان داشت: دشمن تلاش داشته تا دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببرد و همان‌هایی که زمان پیروزی انقلاب از کشور بیرون انداخته شدند امروز دندان تیز کرده‌اند که برگردند و منافع به غارت رفته آن زمان را دوباره به دست بیاورند.

به گفته فرمانده سپاه استان کردستان، دشمن می‌خواهد ایران را تکه تکه کند، آنها از ایران قدرتمند و اینکه ملت‌های مظلوم علیه آنها به پا خیزند، می‌ترسند؛ تسخیر و انحراف افکار جوانان، ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی، مقایسه بین نظام پهلوی با جمهوری اسلامی، تلاش برای رهبر سازی و تطهیر گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، تغییر ذهنیت مردم از وضعیت گذشته و حال، تلاش برای از بین رفتن بخش‌های پویای جامعه، تشدید حاکمیت‌سازی و کم‌تحرکی، مهاجرت نخبگان و کارآفرینان و … از اهداف دشمن در به راه‌انداختن جنگ ترکیبی است.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته معلم اظهار داشت: گرامیداشت مقام معلم از شئون الهی است و در دین مبین اسلام وظیفه گرانقدر و ارزشمند است.

وی از پیگیری مشکلات و دغدغه‌ معلمان کردستانی به عنوان یک وظیفه خبر داد و گفت: طرح رتبه‌بندی شامل ۲۳هزار نفر فرهنگی کردستانی شده که از این تعداد پنج هزار و ۳۴۶ نفر در رتبه آموزشیار معلم، چهار هزار و ۷۵۸ مربی معلم، ۱۰ هزار و ۱۶۴ استادیار معلم، هزار و ۸۴۶ دانشیار معلم و ۴۸ نفر استاد معلم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10196
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.