حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج عنوان کرد:

ضرورت عزم جمعی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در نایسر

  • کد خبر : 22022
  • 21 آبان 1402 - 9:27
ضرورت عزم جمعی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در نایسر
رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج گفت: رفع مشکلات نایسر نیاز به نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات جهشی دارد چرا که مشکلات این ناحیه با اعتبارات قطره چکانی حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بهروز ابراهیم‌آبادی در جریان بازدید فرماندار سنندج، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج از ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار کرد: شهرداری سنندج حتی یک درصد در به وجود آوردن مشکلات امروز نایسر مقصر نیست.

وی گفت: مشکلات این ناحیه در طول بیش از ۳ دهه به وجود آمده است که ناشی از رهاشدن این بخش سنندن از سوی دستگاه‌های متولی مانند راه و شهرسازی، منابع طبیعی و …بوده است.

رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج اضافه کرد: دستگاه‌های متولی باید در زمان خود جلوی ساخت و سازهای بی‌رویه را در این ناحیه می‌گرفتند تا شاهد به وجود آمدن چنین وضعیت و بار سنگین مشکلات در نایسر نبودیم.

ابراهیم‌آبادی خاطرنشان کرد: متولیان امر می‌توانستند با توجه به توپوگرافی این ناحیه نسبت به طراحی و اجرای یکی از زبیاترین شهرهای خاورمیانه اقدام می‌کردند تا شاهد این میزان ساخت و سازغیرمجاز نبودیم.

وی افزود: متاسفانه مهاجرت‌هایی که به صورت گروهی و یا فردی در طول این سال‌ها از روستاها به شهر سنندج صورت گرفته زمینه را برای گسترش حاشیه‌نشینی در مرکز استان فراهم کرده به گونه‌ای که بیش از یک چهارم شهروندان در حاشیه‌ها سکنا گزیزده‌اند.

رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج رفع مشکلات در ناحیه منفصل شهری نایسر را نیازمند نگاه ویژه دولت و تزریق بودجه‌های جهشی دانست و گفت: اگر دولت با بودجه جهشی به کمک شهرداری نیاید با بودجه‌های قطره چکانی نمی‌توانیم خدمات چندانی در این مناطق انجام دهیم.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: کارهای زیادی در طول این چند سال در نایسر انجام گرفته است، اما اگر رفع مشکلات در این ناحیه نیازمند بودجه جهشی است که باید از طریق وزارت کشور و دستگاه‌های مختلف تزریق و زمینه رفع مشکلات فراهم شود.

ضرورت عزم جمعی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در نایس

وی به ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اگر ساماندهی درست صورت بگیرد و دستگاه‌ها به کمک شهرداری بیایند ساخت و سازهای غیرمجاز تا ۹۰ درصد کم می‌شود.

وی اضافه کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون شهرداری نایسر کمتر از ۲ میلیارد تومان درآمد داشته است، اما شهرداری سنندج بیش از ۴۰ میلیارد تومان در این ناحیه هزینه کرده است.

رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: این میزان هزینه در ناحیه منفصل شهری نایسر نمود کامل تحقق برنامه و وعده عدالت در ارائه خدمات شهری بوده که توسط شهردار و اعضای شورای شهر داده شده است.

وی افزود: میزان تقدیر و تشکر مردم از خدمات انجام شده گواه مسیر درست حرکت شهرداری و شورای شهر این دوره در توجه به نقاط حاشیه شهر است.

ابراهیم‌آبادی در مورد اجرای پروژه اسفالت خیابان دکل به سمت باباریز نایسر افزود: بهسازی و آسفالت این خیابان اصلی مطالبه ۳۰ ساله مردم نایسر بود که به صورت کاملا استاندارد آسفالت و مورد استفاده مردم ساکن در این ناحیه منفصل شهری قرار گرفته است.

وی افزود: به عنوان رییس کمیسیون حاشیه شهر رضایت کامل خود را از عملکرد شهرداری در توجه به این ناحیه منفصل شهر اعلام ومعتقدیم میزان عملکرد شهرداری در ارائه خدمات در نایسر قابل توجه و شایسته تقدیر است.

رئیس کمیسیون حاشیه شورای شهر سنندج در جریان بازدید از هنرستان فنی و حرفه ای صنعتگران نایسر هم اظهار کرد: جانمایی این مدرسه اشتباه بوده و همین موضوع موجب شده دسترسی به این مدرسه سخت و دشوار باشد.

به گفته ابراهیم‌آبادی، در طرح تفصیلی خیابان ۱۲ متری برای دسترسی به این مدرسه تعریف شده که شهرداری برای بازگشایی آن ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل در تردد و تمیزی هرچه بیشتر محیط پیرامون مدرسه شهردار و شورا با آسفالت و یا بتن‌ریزی موافقت کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22022
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.