حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

ضرورت استفاده موثر از سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در جهت برخورد با تصرفات اراضی ملی

  • کد خبر : 13942
  • 29 تیر 1402 - 7:48
ضرورت استفاده موثر از سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در جهت برخورد با تصرفات اراضی ملی
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در راستای اجرای قانون حدنگار و تثبیت اراضی کشاورزی و پیشگیری و برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان اظهار داشت : آمار استفاده ادارات اجرایی استان از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین پایین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون استاندار کردستان ،بازرس کل استان و مدیران ادارات جهادکشاورزی ، منابع طبیعی ، ثبت اسناد و املاک استان کردستان ،جلسه هم اندیشی و هم افزایی در راستای اجرای قانون حدنگار و تثبیت اراضی کشاورزی و پیشگیری و برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ، حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (س) ، اظهار داشت : وظیفه خدمت رسانی خالصانه به مردم ، فرصت مغتنمی است که باید تمامی مدیران قدر آن را بدانند چرا که طبق فرموده امام صادق (ع) همین خدمت خالصانه به مردم می تواند شفاعت کننده ما در روز قیامت باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت : استان کردستان در حوزه منابع و ذخایر طبیعی و کشاورزی در کشور جزء استانهای شاخص است و استفاده موثر از این منابع خدادادی تاثیر زیادی بر اقتضاد استان و همچنین کشور دارد.

حجت الاسلام حسینی افزود : مدیر طراز گام دوم انقلاب اسلامی باید یک مدیر جهادی باشد و به ۴ خصیصه دغدغه مندی و وظیفه شناسی ، شجاعت بر مدار قانون ، پیگیری و تلاش شبانه روزی و خدمت بی منت مجهز باشد و در زمینه خصلت خدمت بی منت بهترین الگو پیغمبر اکرم (ص) است.

وی از وجود دست اندازی و تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خبر داد و افزود: سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در این زمینه ابزار بسیار خوبی است که از این ابزار در استان به خوبی توسط ادارات اجرایی استفاده نمی شود که ضرورت دارد این موضوع مورد توجه ادارات متولی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان اشاره کرد و اظهار داشت : در مرحله اول ادارات مسئول باید به محض مشاهده این موارد به دستگاه قضایی اعلام و تشکیل پرونده شود و در صورت احداث این بناهای غیرمجاز ، دستگاههای خدمات رسان نیز برای آنها تشکیل پرونده نموده و از هرگونه اعطای خدمات جلوگیری کنند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت : آمار احکام اجرا نشده در زمینه برخورد با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان مریوان را بالا دانست و ضروری است تا به این موضوع رسیدگی شود.

وی بر لزوم استخراج آمار احکام اجرا نشده در زمینه برخورد با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری های غیر مجاز تاکید کرد و افزود: چگونگی اجرای سریع این احکام و همچنین اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان در برخورد با کسانی که مبادرت به ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی می کنند موضوعاتی است که باید با فوریت در قرارگاه جهادی ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح و حداکثر ظرف ده روز برای آنها اتخاذ تصمیم شود.

در ادامه این جلسه ، مجمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت : استان کردستان از قطب های کشاورزی کشور است و متاسفانه در خصوص حفاظت و صیانت از خاک و زمین غفلت شده است .

وی افزود : گزارش های مدیریت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان در حکم گزارش ضابط قضایی است و باید با ساخت و سازهای بی ضابطه در وهله اول توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برخورد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه تصریح کرد: امنیت هر جامعه ای در گرو تامین امنیت غذایی آن جامعه است.

کیومرث حبیبی یکی از مشکلات استان را تصرف اراضی ملی خواند و اظهار کرد: چند سال پیش ، ۸۸ درصد شهرک نیشتمان سنندج جز اراضی ملی بود ولی متاسفانه هم اکنون ۵۰ درصد مساحت آن به تصرف عده ای درآمده و در این زمینه حدود ۶۰ پرونده قضایی هم برای آنها تشکیل شده است.

عیسی هواسی رئیس سازمان بازرسی کردستان نیز با اشاره به اقدامات افرادی در راستای تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان، گفت: در این گونه موارد دستگاه قضا ، خاکریز آخر به شمار می رود و دستگاه های اجرایی متولی در این بخش باید با نظارت و بازرسی هایشان مانع از فعالیت غیرقانونی این قبیل افراد شوند.

در ادامه این جلسه ، مدیران ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک به بیان گزارشی از وضعیت اراضی ملی و منابع طبیعی استان پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13942
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.