حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون استاندار کردستان:

صنعت گردشگری استان رو به رشد است

  • کد خبر : 17719
  • 06 مهر 1402 - 10:37
صنعت گردشگری استان رو به رشد است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه صنعت گردشگری این استان روبه رشد است، گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که باید آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، کیومرث حبیبی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روزجهانی جهانگردی و هفته گردشگری در سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری است و ما به نمایندگی از بدنه اجرایی دولت وعده دادیم که در زمینه توسعه زیرساخت‌های این حوزه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در استان هستیم، افزود: پروژه ایستگاه راه‌آهن سنندج-همدان-تهران-مشهد که از سال ۱۳۸۴ آغاز شده تا سال ١٤٠١ فقط ۶۵ درصد پیشرفت داشت با عزم جدی دولت و سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، این پروژه دوباره فعال و تا اواخر مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: همچنین با پیگیری‌های بسیار، پروازهای فرودگاه سنندج برقرار شد و قرار است با نظر مساعد یکی از شرکت‌های هواپیمایی تعداد پروازها در طول هفته افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز نیز ٨٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: اقدامات اولیه برای استقرار شرکت بومی خدمات هوایی در استان انجام شده است و امیدواریم سال آینده شاهد تحقق این وعده باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی “گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز” نامگذاری شده است، اظهار کرد: گردشگری یکی از صنایع سبز است که در توسعه هر کشوری اثرگذار است.

منصور مهرزاد با بیان اینکه صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی به سومین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده است، افزود: ١٠٢ درصد تعهد اشتغال سال ١٤٠١ کردستان با اعطای تسهیلات تبصره ١٦ و تبصره ١٨ محقق شده است.

وی با بیان اینکه کردستان در برگزاری رویدادهای گردشگری رتبه برتر کشور را کسب کرده است، عنوان کرد: استان کردستان در راستای توسعه گردشگری به شکلی جدی ورود کرده که امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش از پیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

توجه به حوزه گردشگری کردستان در دولت سیزدهم

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان هم در ادامه این مراسم گفت: صنعت توریسم و گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایعی است که امروزه کشورهای مختلف دنیا به‌عنوان یک فرصت بزرگ و در عرصه اقتصاد و سیاست و در عرصه حل معضلات اجتماعی از آن بهره می‌برند.

فرهاد میمنت آبادی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فرصت خوبی برای توجه به حوزه گردشگری در استان فراهم شده است، اظهار کرد: جای خوشحالی است که این نگاه در مدیریت عالی استان نیز به ‌وضوح دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای شهر سنندج افزود: استاندار کردستان توجه به صنعت گردشگری را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پیش قراول برای تلاش در عرصه رشد و آبادانی استان مدنظر قرار داده‌ است.

وی با بیان اینکه گردشگری فرصت طلایی پیشرفت کردستان است، عنوان کرد: قدم های مثبتی برای توسعه این صنعت در استان برداشته شده و امیدواریم با استفاده از فرصت‌ها، احصای مشکلات و همراهی و تعامل میان دستگاه های مربوطه شاهد توسعه این صنعت در استان باشیم.

در ادامه این مراسم عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتلداران کردستان، هوشنگ جواهری نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و سعید سجادی رئیس جامعه بوم‌گردی کردستان به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی استان نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

ویژه برنامه‌های روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری که با شعار “سرمایه‌گذاری‌های سبز” نام‌گذاری شده است، از پنجم مهر آغاز و تا پایان روز ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت.

از پنجم تا تا یازدهم مهر با عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17719
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.