حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

صعود شهرداری دهگلان به پایین‌ترین رده‌ی عملکرد ادارات!

  • کد خبر : 23637
  • 07 آذر 1402 - 7:54
صعود شهرداری دهگلان به پایین‌ترین رده‌ی عملکرد ادارات!
دنباله‌دار شدن عملکردهای ضعیف شهرداری و هم‌چنین اعتراض‌ها و مطالبات مردم و شهروندان دهگلانی از این نهاد خدمت‌رسان، شهرداری را در جایگاه نامناسبی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، به دنبال اعتراضات فراوان مردمی و همچنین عملکرد ضعیف شهرداری دهگلان در شش ماهه نخست سال جاری، به درخواست ساکنان کوچه دانش ۵ که در چهار راه پارک لاله به سمت شرق دهگلان زندگی می‌کنند، خبرنگار کردتودی در محل حضور یافته و با ساکنین کوچه‌ای که در مجاورت دبیرستان پسرانه شهید چمران دهگلان قرار گرفته اند مصاحبه کرده است.

علی محمد مفاخری از ساکنین کوچه دانش ۵ در گفتگو با خبرنگار کردتودی، عنوان کرد: ماشین‌آلات شهرداری نیز نخاله‌ها را در همین مکان تخلیه می‌کنند، متأسفانه شهرداری هیچ نظارتی بر چنین اقداماتی نداشته و حتی خود در انجام آنها نیز دخیل و شریک است.

مفاخری در ادامه اضافه کرد: در فصل‌های گرم سال شامل بهار و تابستان، شرایط زندگی در این مکان بسیار دشوار بوده و بوی بد زباله‌ها، داد مردم را درآورده است، اینجا دیگر محل زندگی نیست، چرا شأن انسان را پایین می‌آورند، مگر گناه ما چیست که اینجا ساکن هستیم؟

با مشاهده کردن عکسها در ابتدا تصور بر این بود که دانش آموزان مدرسه اقدام به دور ریختن زباله‌ها کرده‌اند، اما با دیدن نخاله‌های اطراف آن نظریه‌ها به سمت و سوی شهرداری تغییر پیدا می‌کند.

شهرداری دهگلان که در راستای اقدام اخیر خود مبنی بر ایجاد سایت جمع آوری زباله در نزدیکی روستای تلوار کرده است، اما چرا زباله‌ها، نخاله‌های ساختمانی را در این مکان تخلیه می‌کند و موجب نارضایتی مردم و ساکنان می‌شود؟!

جواب این سؤال با وجود اینکه در قالب مطالبه از شهرداری خواسته شده تا پاسخگو باشد، اما هنوز توضیحی در این باره از سوی آنها صورت نگرفته است.

ساکنین اطراف دبیرستان پسرانه شهید چمران نیز از وضع موجود پیش آمده بسیار ناراضی هستند.

رفیع قادری از ساکنین این کوچه بیان کرد: چندین بار به اتفاق اهالی کوچه به شهرداری مراجعه کرده‌ایم اما کسی پاسخگوی ما نیست، سال قبل یکبار شهرداری با یک دستگاه لودر برای جمع آوری نخاله‌ها در محل حضور یافت اما بعد از چند ساعت به یکباره ناپدید شد و رفت!

قادری در ادامه گفت: من از مسئولان و پرسنل شهرداری درخواست میکنم که برای یک ساعت هم که شده در فصل تابستان به این محله مراجعه کنند، اگر توانستند این وضعیت بوی متعفن زباله را تحمل کنند ما دیگر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

طبق پیگیری های مکرر و مستمر توسط خبرنگار کردتودی، شهرداری همچنان از توضیحات در زمینه‌های ذکرشده خودداری می‌کند.

نصب نادرست نیوجرسی‌ها در خیابان استقلال و شکستن آنها توسط رانندگان وسایل نقلیه، موجب تازه‌سازی و ترمیم آن توسط شهرداری می‌شود، که انجام مکرر این اقدام، هزینه‌های اضافی را برای این نهاد خدماتی در پی خواهد داشت، در حالیکه شهرداری می‌توانست بجای ترمیم و تعویض نیوجرسی‌ها، برای انتقال زباله‌هایی که در حاشیه شهر قرار دارند و موجب آزار و‌ اذیت مردم هستند را به مکان مشخصی که برای دفع آنها در نظر گرفته است اقدام کند.

ایرج مفاخری درباره جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر دهگلان، اظهار داشت: گویا شهرداری از حمله سگ‌ها به مردم و ساکنین دهگلان لذت می‌برد و هیچ اقدامی جهت جمع‌آوری این سگ‌ها نمی‌کند.

عدم اقدام در آسفالت و ساماندهی مسیر منتهی به گورستان جدید دهگلان، سوءاستفاده برخی سودجو و منفعت طلب را به دنبال داشته است، این در حالیست که شهرداری دهگلان اعلام کرده که سهم بیشتر اعتبارات عمرانی شهرستان را به آسفالت خیابان‌ها، مسیرها، کوچه و معابر اختصاص داده شده است، با وجود گذشت چندین سال از شن‌ریزی مسیر گورستان جدید تاکنون اقدامی نسبت به آسفالت این مسیر صورت نگرفته است.

عدم آسفالت برخی مسیرهای باقیمانده، انباشت زباله‌ها و نخاله‌ها در مسیر مناطق مسکونی و اعتراض شهروندان، عدم جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد موجود در سطح شهر، نصب نادرست و غیر اقتصادی نیوجرسی و ترمیم بی جهت آنها و تفکیک‌های بی رویه و بیش از حد شهرداری از اقداماتی است که نشان می‌دهد شهرداری در تحقق وعده‌های خود مبنی بر ساخت و توسعه و آبادانی شهر ضعیف عمل کرده است و قبل از هر چیزی باید در نظر داشت که تلاش مسئولان برای خدمت به مردم بوده و باید در راستای تحقق همین هدف گام بردارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23637
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.