حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

صدور قبض جدید گاز با تخفیف ۷۰ درصد در کردستان

  • کد خبر : 7426
  • 16 اسفند 1401 - 10:43
صدور قبض جدید گاز با تخفیف ۷۰ درصد در کردستان
۸۱۳ هزار قبض جدید گاز با۷۰ درصد تخفیف برای مشترکان کردستانی صادر شده و دولت بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخفیف برای آنان اعمال کرد.

احمد فعله‌گری در گفتگو با کُردتودی اظهار داشت: سازگاری گاز با محیط‌زیست و منابع طبیعی از جمله رسالت‌های شرکت گاز است لذا امیدواریم این ثروت را برای نسل آینده حفظ کنیم.

وی افزود: کشور ایران از لحاظ منابع زیر زمینی گاز کشور دوم و از لحاظ تولید کشور چهارم جهان است و متاسفانه کشور در مصرف گاز در جهان رتبه سوم را دارد و این نشان از عدم صرفه‌جویی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه تنها دو درصد گاز تولیدی کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: منابع گاز کشور هزاران متر زیر آب است لذا عملیات تبدیل گاز ترش به گاز شیرین برای مصرف مردم کار دشواری است.

وی گفت: با افزایش مصرف گاز در فصل زمستان در کشور شاهد افت فشار گاز در کشور هستیم اما امسال با مدیریت جهادی باتوجه به سرمای زیاد استان، شاهد قطع گاز در هیچ منطقه‌ای در کردستان نبودیم.

فعله‌گری با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر از همکاران در نقاط مختلف استان تلاش کردند که قطعی گاز در کردستان صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: در زمستانی که سپری شد نمودارها نشان از آن داد که استان ۶۰ روز در سال جاری در پیک مصرف گاز قرار داشته است.

وی بیان داشت: در طول سال گذشته ۳٫۵ میلیارد مترمعکب در استان گاز مصرف شده است که بیش از ۵درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج روزانه ۴٫۵ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کند که یک سوم مصرف گاز استان است، عنوان کرد: ۸۰ درصد گاز مصرفی در استان در زمستان گذشته مربوط به مصارف خانگی بود.

وی اضافه کرد: در طول سه ماه گذشته بیش از ۱۵ هزار بازرسی از ادارات دولتی در استان انجام گرفته و از دو هزار و ۵۰۰ مورد نیز از اماکن تجاری و خصوصی کردستان بازرسی شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در فصل سرمای سال جاری  یک هزار و ۱۰۰ مشترک برای اصلاح سیستم موتورخانه در سامانه شرکت گاز اقدام کرده بودند، اعلام کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۷۳ یعنی ۹۹ درصد روستاهای استان علی‌رغم وجود مناطق صعب‌العبور از نعمت گاز بزخوردار هستند.

وی با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌هایی است که ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری در بحث گازرسانی به مناطق مختلف کشور عمل کرده است، گفت: در حال حاضر تمامی مراکز دینی و بیش از ۲۰ هزار مشترک کردستان گاز رایگان دریافت می‌کنند.

فعله‌گری با ابراز خرسندی از اینکه تمامی واحدهای صنعتی استان از نعمت گاز برای مصارف خود برخوردار هستند، اظهار داشت: لوله کشی گاز منازل بخش عمده‌ای از مددجویان استان، به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به قبوض گازی که اخیراً موجب برخی از نارضایتی‌ها شد، اشاره کرد و افزود: در دو ماهه اخیر ۸۱۳ هزار قبض جدید گاز با ۷۰ درصد تخفیف برای مشترکان صادر شده و بیش از ۵۰ میلیارد تومان تخفیف از طرف دولت اعمال شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7426
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.