حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان خبر داد:

صادرات از گمرکات کردستان ۳۶ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 18676
  • 17 مهر 1402 - 8:14
صادرات از گمرکات کردستان ۳۶ درصد افزایش یافت
سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان گفت: صادرات اظهار شده از گمرکات استان در۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافت.

فرامرز امیدی در این باره در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال افزون بر ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۱ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: میزان صادرات اظهار شده از گمرکات استان از لحاظ وزنی ۱۷ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل انواع محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، محصولات لبنی، مصالح ساختمانی، جام شیشه و فرش بوده است.

امیدی اضافه کرد: این محصولات بیشتر به مقصد کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، امارات، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت صادر شده است.

واردات ۱۹ هزار تن کالا از گمرکات استان

وی به آمار واردات از مرزهای استان هم اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۸۶ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان با اشاره به اینکه میزان واردات انجام شده از مرزهای استان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزشی ۲۷۴ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل کالاهای واسطه‌ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مرزنشینان بوده است.

امیدی ادامه داد: این کالاها از مبدا کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و تشریفات گمرکی و ترخیص آنها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شده است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و در زمینه صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18676
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.