حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
امام جمعه سنندج:

صاحبخانه‌ها وضعیت زندگی مستأجران را درک کنند

  • کد خبر : 14830
  • 13 مرداد 1402 - 13:46
صاحبخانه‌ها وضعیت زندگی مستأجران را درک کنند
امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه در این شرایط کنونی بسیاری از خانواده‌‌ها توان پرداخت کرایه و ودیعه‌های سرسام‌آور و زیاد را ندارند، خاطرنشان کرد: صاحب‌خانه‌ها وضعیت زندگی مستأجرانی که جز خدای متعال پناهگاهی ندارند، را درک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع اقامه شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه بیماران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به ارزش و اهمیت کار و تلاش در راه کسب و کار از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار داشت: کسانی که قلب پاک و دل بزرگ داشته باشند، انسان بزرگی هستند. تلاش در راه کسب روزی حلال همانند مجاهدت در راه خدا است.

 

وی خدمتگزاری بی‌منت به مردم، دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی را در احساس مسئولیت دانست و گفت: مسئولان دنبال خدمت به هم‌نوعان خود باشند تا خداوند متعال نیز آنان را مورد لطف و عنایت خود قرار دهند.

 

امام‌ جمعه سنندج با اشاره به مسئولیت‌پذیری کارگزاران و مدیران از دیدگاه امام علی(ع) تصریح کرد: یکی از شروط مهم برای افزایش احساس مسئولیت پذیری، با ثبات و متعهد بودن است. همه با هم با الگوگیری از بزرگان دین احساس مسئولیت را در جامعه گسترش دهیم. هر چیزی در این دنیا حساب و کتاب دارد و باید در آخرت پاسخ‌گوی عملکردمان باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها قبل از رسیدن روز حسرت برای خود توشه آخرت جمع کنند، افزود: خداوند در قرآن کریم ترس و وحشت روز قیامت را توصیف کرده است، در هنگام روز قیامت، چشم‌ها از شدت وحشت به گردش در می‌‏آید. ماه بی‌نور شود و خورشید و ماه یک جا جمع شوند، آن روز انسان می‌‏گوید را فرار کجاست؟ هرگز چنین نیست، راه فرار و پناهگاهی وجود ندارد و قرارگاه نهایی تنها به سوی پروردگار تو است. و در آن روز انسان را از تمام کارهایی که از پیش یا پس فرستاده آگاه می‌‏کنند، بلکه انسان خودش از وضع خود آگاه است، هر چند (در ظاهر) برای خود عذرهایی بتراشد.

 

ماموستا رستمی بیان کرد: انسان‌ها مغرور نشوند و روی زمینی که قدم بر می‌دارند، یقین داشته باشند که روزی بیانگر عملکرد و رفتارتان خواهد شد. ارزش‌گذاری انسان‌ها بر اساس عملکرد خودشان در دنیا است.

 

وی با یادآوری اینکه روز قیامت باید در مقابل پروردگار جهانیان پاسخگوی گفتار و رفتارمان باشیم، عنوان کرد: یکی از اصول آموزه‌های قرآن، حسابرسی در روز قیامت است. از نظر قرآن، همگان حسابرسی می‌شوند و کسی نیست که محاسبه نشود.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در این شرایط کنونی بسیاری از خانواده‌‌ها توان پرداخت کرایه و ودیعه‌های سرسام‌آور و زیاد را ندارند، خاطرنشان کرد: صاحب‌خانه‌ها وضعیت زندگی مستأجرانی که جز خدای متعال پناهگاهی ندارند، را درک کنند. اگر ودیعه پایین گرفته شود هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد، بلکه توشه آخرت را از هم‌اکنون جمع کرده‌اید.

 

وی با تأکید بر اینکه همه با هم به فکر وضعیت زندگی هم‌نوعان نیازمند خود باشیم و تنها منتظر دولت نباشیم، ابراز داشت: مسئولان، مدیران و نمایندگان مجلس تنها به پست و مسئولیت‌های خود نگاه نکنند، بلکه عملکرد خود را بسنجند و به فکر مردمی باشند که به آنان رأی اعتماد داده‌اند.

 

ماموستا رستمی از مسئولان خواست که برای مسکن و اشتغال جوانان کاری کنند، امیدواریم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و کشور را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14830
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.