حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
علمای اهل سنت کردستان:

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی جنگ‌های مذهبی و اعتقادی را به وجود می‌آورند/ مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی تیشه به ریشه تفرقه افکنان زد

  • کد خبر : 1868
  • 25 مهر 1401 - 12:37
شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی جنگ‌های مذهبی و اعتقادی را به وجود می‌آورند/ مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی تیشه به ریشه تفرقه افکنان زد
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، رویارویی مسلمانان در منطقه بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه انگلیسی و سنّی امریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند و حال علمای برجسته اهل سنت کردستان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را مزدوران دشمن دانستند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، رویارویی مسلمانان در منطقه بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه انگلیسی و سنّی امریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند.

 

علمای برجسته اهل سنت کردستان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را مزدوران دشمن دانستند و می گویند:

 

 

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مزدوران دشمن هستند

امام جماعت مسجد جامع دارالاحسان مرکزی سنندج گفت: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که دشمنان دین خداوند، یهود و نصاری را الگوی خود قرار داده‌اند به‌ویژه استکبار غرب، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در حقیقت مزدوران دشمن خداوند هستند.

ماموستا مختار فرجی، امام جماعت مسجد جامع دارالاحسان مرکزی سنندج، در خصوص سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت ۲۲مهرماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: خداوند تبارک تعالی در قرآن کریم سوره مبارکه آل‌عمران آیه شریف ۱۰۳ می‌فرماید و همگى به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد کنید، آنگاه‌که دشمنان یکدیگر بودید، پس خداوند میان دل‌هایتان الفت انداخت و در سایه نعمت او برادران یکدیگر شدید، و بر لب پرتگاهى از آتش بودید، پس شمارا از آن نجات داد. این‌گونه خداوند آیات خود را براى شما بیان مى‌کند، شاید هدایت شوید.

وی افزود: در سوره مبارک توبه نیز آمده است که دشمنان اسلام، همیشه در کمین هستند که مسلمانان غفلت کنند و آنان را به نابودی بکشانند، لذا امروز به فرمایش مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دست به دامان دشمنان شده‌اند و از آن‌ها چاره‌جویی می‌کنند.

امام‌جمعه شهرک گریزه سنندج، با اشاره به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مانند داعش با ایجاد دعوا و تکفیر در خدمت دشمن هستند، بیان کرد: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به دنبال تفرقه، تندوتیزی، جنایت و اختلافات میان مسلمانان هستند.

ماموستا فرجی، با اشاره به اینکه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مزدوران دشمن هستند، عنوان کرد: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی آب به آسیاب دشمن ریختن و از دشمنان برتر و خباثتشان از آن‌ها بیشتر و بالاتر است.

وی افزود: مسلمانان در زمان بعد از نبی مکرم اسلام(ص) نیز مذاهب مختلف و اختلاف‌سلیقه داشتند اما به همدیگر با تندوتیزی برخورد نمی‌کردند و هیچ‌گاه جنایت، غارت، آدم کشی و قتل را نداشتند و این نشانه پویایی اسلام است.

امام‌جمعه شهرک گریزه سنندج، گفت: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که دشمنان دین خداوند، یهود و نصاری را الگوی خود قرار داده‌اند به‌ویژه استکبار غرب، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در حقیقت مزدوران دشمن خداوند هستند.

 

 

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی جنگ‌های مذهبی و اعتقادی را به وجود می‌آورند

امام‌جمعه شهرستان دهگلان گفت: این دو کشور با جذب افرادی که دچار انحراف و افرادی که ازنظر علم و دانسته‌های دینی و عقاید اسلامی ضعیف و کوتاه‌فکر هستند را با ایجاد احساسات و هیجانات مذهبی، کاری می‌کند که آن ‌ها به احزاب و به نحله‌های تندرو نزدیک شوند و جنگ‌های مذهبی و اعتقادی را به وجود بیاورند.

حاج ماموستا عبدالسلام محمدی، امام‌جمعه شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با توجه به اینکه مسئله وحدت را یکی از مسائل اصلی و اساسی جهان اسلام عنوان می‌کند در این خصوص فرمودند که سالیان متمادی است که جلسات و کنفرانس‌های وحدت اسلامی اجرا می‌شود و ما باید به دنبال عملیاتی کردن این وحدت و این گفتمان باشیم.

وی در ادامه فرمایش‌های مقام معظم رهبری افزود: وحدت و گفتمان اسلامی به معنای این نیست که صاحبان مذاهب به مذاهب دیگری جذب شوند بلکه وحدت و انسجام ما این است که کشورهای اسلامی به قرارگاه وحدت و همدلی بپیوندند و ما امیدواریم این کشورها از منافع اسلام دفاع کنند.

امام‌جمعه شهرستان دهگلان، با اشاره به اینکه عملیاتی کردن وحدت و همدلی این است که هر یکی از کشورهای اسلامی به فکر منافع اسلام و مشترکات مذاهب اسلامی باشند، بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتی که داشتند بحث خطر تکفیر و افتراق هایی که کانون‌های جاسوسی و کانون‌های اطلاعاتی کشورهای معاند اسلام و معاند منافع مسلمانان در محافل خصوصی خود بحث مذهبی را مطرح می‌کنند، بحث شیعه و سنی را بزرگنمایی کرده و در این مسیر که مسیر افتراق و چنددستگی است مسلمانان را دچار سرخوردگی، جنگ مذهبی و آشوب مذهبی می‌کنند.

ماموستا محمدی، تصریح کرد: رهبری در باب منویاتی که سال‌های قبل در مورد شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی فرمودند این بود که منظور از این مطالب این نیست که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دلداده انگلیس و آمریکا هستند بلکه این دو کشور با جذب افرادی که دچار انحراف و افرادی که ازنظر علم و دانسته‌های دینی و عقاید اسلامی ضعیف و کوتاه‌فکر هستند را با ایجاد احساسات و هیجانات مذهبی، کاری می‌کند که آن ‌ها به احزاب و به نحله‌های تندرو نزدیک شوند و جنگ‌های مذهبی و اعتقادی را به وجود بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای که منتسب به اسلام هستند اما از اسلام واقعی که دین رحمت، مهربانی و همگرایی دوری کرده و برعلیه سایر مذاهب اسلامی حرکت می‌کنند و منافع اسلام و مسلمین را برای اهداف و نظرهای دشمن نسبت به ایران، جامعه و امت اسلامی کنار می‌گذارند.

امام‌جمعه شهرستان دهگلان، یادآور شد: کسانی که در مسیر وحدت و همدلی حرکت می‌کنند درختان و تنومند اسلام هستند.

 

 

مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی تیشه به ریشه تفرقه افکنان زد

 

امام جمعه موقت شهرستان بانه گفت: در این شرایط لازم است امت اسلامی هوشیار و با بصیرت باشد.

ماموستا جمال کریمی، امام جمعه موقت شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص وحدت مسلمانان و کینه دشمنان، با اشاره به اینکه دین اسلام توحید است، اظهار کرد: خداوند به کرات در آیات مبارکه قرآن در سوره های انعام آیه ۴۶، انبیا آیه ۹۲ و انفال آیه ۱۰۳ مسلمانان را به وحدت دعوت کرده و خطاب به رسول الله فرموده از افراد و کسانی که دنبال تفرقه هستند پیروی نکنید.

وی افزود: حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند لا تَخْتَلفوا ، فإنَّ مَن کانَ قَبْلَکُمُ اخْتَلَفوا فَهلَکوا با هم اختلاف نکنید؛ که پیشینیان شما دچار اختلاف شدند و نابود گشتند. و پیامبر (ص) ما را ارشاد فرموده که از اختلاف و تفرقه خودداری کنیم چرا که اختلاف باعث هلاکت است.

امام جمعه موقت شهرستان بانه بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال سرنخی هستند تا میان مذاهب به ویژه شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند که متاسفانه تا حدی نیز موفق شده اند و تعدادی فریب رسانه های مزدور قرار گرفته و به دنبال تفرقه هستند.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی در چهل سال گذشته کمترین تفرقه میان شیعه و سنی موجود بوده و این بر می‌گردد به هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب که اکثرا را در فرمایشات خود تاکید بر وحدت کلمه و دوری از تفرقه را سفارش می کنند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی تیشه به ریشه تفرقه افکنان زد و دشمنان را مایوس کرد که تفرقه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مزدور دشمنان هستند.

امام جمعه موقت شهرستان بانه گفت: در این شرایط لازم است امت اسلامی هوشیار و با بصیرت باشد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1868
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.