حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

شهید بهشتی پدر کار تشکیلاتی و یک شخصیت علمی کم‌نظیر بود

  • کد خبر : 12990
  • 08 تیر 1402 - 23:00
شهید بهشتی پدر کار تشکیلاتی و یک شخصیت علمی کم‌نظیر بود
امام جمعه بیجار، استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید بهشتی یک شخصیت علمی کم نظیر و اعتقادی بود که با نگرش بزرگ در دامان انقلاب اسلامی، تشکیلاتی را برای ادامه انقلاب اسلامی ترسیم کرد که می توان ایشان را پدر کار تشکیلاتی نامید.

حجت الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی اظهار داشت: شخصیت علمی، روشن بین، عمل گرا و یک مجاهد واقعی در راه خدا و خلق خدا، در شهید بهشتی جمع شده بود که ایشان را در زمره کم نظیرترین انسان های تاریخ ساز قرار داد.

 

وی افزود: شهید بهشتی مصداق آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت که می فرماید:

إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ﴿۳۰﴾

به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است! بودند.

 

امام جمعه بیجار تصریح کرد: در مسیر حق و روشن بودن حق و باطل، سخن گفتن و موضع گرفتن آسان است، ولی در شرایط فتنه، هوای غبارآلود، عمل کردن دشوار و سخت است، خیلی ها نتوانستند امّا شهید بهشتی این مرد با بصیرت و عالم، یک لحظه از خط ولایت فقیه جا نماند.

 

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه شهید بهشتی راه انقلاب را درست تشخیص داد، تاکید کرد: استمرار این راه پر فراز و نشیب، نیازمند استقامت است، که به مراتب سخت تر است.

 

وی افزود: شهید بهشتی در برابر طوفان های سخت اوایل انقلاب و در برابر تهمت های نابجا، دشمنی های پنهان و آشکار، مصادق ” ثُمَّ استَقاموا ” ایستادگی کرد، کوتاه نیامد و مزد این رشادت و پای مردی را با شهادت در راه دین و اسلام و قرآن دریافت کرد.

 

امام جمعه بیجار تاکید کرد: شهید بهشتی هم در زمان حیات این چنین پای آرمان های انقلاب اسلامی ماند و استقامت کرد و هم پس از شهادت، حیات طیبه او این است که موجب برکت، تداوم و ایستادگی برای جامعه و نسل های آینده است.

 

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: شهادت بهشتی، گشایش به سمت کمال و توالی است که با ۷۲ تن از یاران دستگاه قضایی در هفتم تیرماه، در نظام اسلامی بروز بیشتری ایجاد کرد، حقانیت او را نشان داد.

 

وی تاکید کرد: با شهادت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر، نقاب از چهره برخی برداشت و موجب استحکام پایه های نظامی اسلامی شد.

 

امام جمعه بیجار گفت: قوه قضاییه آخرین ایستگاه مبارزه با فساد و آخرین مرجع مبارزه با مفسدین است، قضات جمهوری اسلامی در رسیدگی به پرونده ها مستقل و بر اساس مستندات رای صادر می کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12990
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.