حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شهید «غلامرضا بامدی» در گمنامی به خوشنامی رسید

  • کد خبر : 18862
  • 19 مهر 1402 - 13:15
شهید «غلامرضا بامدی» در گمنامی به خوشنامی رسید
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید بامدی در گمنامی به خوشنامی رسید، گفت: امنیت ایران قوی باید توسط دانشگاهیان ترسیم شده تا عظمت شهدا بیشتر معرفی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، شهادت را اگر اوج سعادت انسان در این دنیای فانی بدانیم و به آن اعتقاد داشته باشیم، بدون شک پدر و مادر شهیدی که سال‌ها با خون دل فرزند خود را بزرگ کرده و بدون هیچ چشمداشتی، او را فدای اسلام و دین کردند، کمتر از آن مقام و منزلت نیست.

غلامرضا بامدی از بسیجیان سنندج بود که در ۱۶ مهر توسط یکی از اغتشاشگران به شهادت رسید و در حالی که قرار بود در مسجد سلیمان، شهر مادری‌اش مراسم عروسی را برپا کند به خاک سپرده شد.

آری، درست یک سال پیش بود که در ایام اغتشاشات، غلامرضا بامدی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، شهیدی که امروز جمع کثیری از همکلاسی‌ها و جوانان و دانشجویان آمده بودند تا بگویند، شهیدان چشم و چراغ راه آینده‌شان خواهد بود.

مجید بذرافکن معاون اجتماعی و فرهنگی سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید غلامرضا بامدی که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: اتفاقی که در فلسطین افتاد، اولین چیزی که در جهان نمایان کرد ضعف مفرد دشمن بود، چرا که رژیم صهیونیستی در فضایی از قدرت دولت خود را تشکیل داد و فلسطینی‌ها را بیرون انداخت و شهرک درست کردند اما وعده‌ی خدا توسط جوانانی رقم خورد که نسل پنجم فلسطینی‌ها بوند.

وی عملیات گسترده‌ «طوفان الاقصی» از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را اتفاقی بزرگ و مصداق پیشرفت، جهاد و پیروزی دانست و گفت: این عملیات ضعف عجیب دشمن را نشان داد به طوری‌که هیچ‌کدام از ما چنین شکست اسرائیل را باور نمی‌کردیم.

وی گفت: این حرکت فلسطین ثابت شد که حمله و آفند به دشمن ارجح به پدافند است و اینکه اقلیت می‌تواند ضربه‌ای به این هیولاها بزند که کمتر صحنه‌ای این چنین را مشاهده کرده‌ایم.

بذرافکن با بیان اینکه  دشمن سال گذشته در ادامه دشمنی‌های سالیان گذشته خود، وارد یک آشوبگری شد اما شهدای اغتشاشات باعث شدند که ماهیت و قصه این دشمنی را بهتر بشناسیم، گفت: ما از مطالعه سرگذشت و مرور فعالیت‌های این شهید نتیجه می‌گیریم که ما شهید بامدی را برای معرفی به جهان بدست آوردیم چرا که منطق مدل جهادی، بن‌بست شکستنی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید بامدی در گمنامی به خوش‌نامی رسید، خاطر‌نشان کرد: شهدایی را در کشور داریم که وقتی زندگینامه آنان را می‌خوانیم، یادآور شهدای اوایل جنگ هستند.

بذرافکن گفت: مدل جهادی باید در بسیاری از بخش‌های جامعه تکثیر شوند و لازمه این کار ارائه کارهای فرهنگی در اقدامات و یا داشتن پیوست فرهنگی است.

وی تاکید کرد: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال نا امیدی مردم ایران است و دشمنان اراده کرده‌اند که برای مردم ایران خیرخواهی نکنند و در این مسیر فتنه انگیزی می‌کنند و البته دشمنان برای خودشان هم خیرخواهی نمی‌کنند.

بذرافکن تصریح کرد: تکثیر روحیه جهادی و گسترش فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی یک ضرورت مهم است که لازمه آن میدان‌دار بودن جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان در همه بخش‌ها قهرمانان، افتخارات و الگوهای موفقی دارد که باید به خوبی به نسل جوان و جامعه معرفی شوند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند گفت: شهدای اغتشاسات سال گذشته شهدای جهاد کبیر و دفاع از ایران و بازگردان انسان به معنویت هستند. باید روایت خانواده‌محور از علم و پیشرفت داشته باشیم.

وی گفت: خانواده شهدا، چشم ما برای دیدن و چراغ راه ما برای حرکت هستند لذا امنیت ایران قوی باید توسط دانشگاهیان ترسیم شده تا عظمت شهدا بیشتر معرفی شود و همه ما برای اینکه کشور حفظ و خلل و تلاطمی در تحول و پیشرفت آن به وجود نیاید، جانمان را تقدیم نظام می‌کنیم.

شهادت یکی از آرزوهای دیرینه شهید بامدی بود

قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشجویان و اساتید این دانشگاه ارزش‌های شهداء به ویژه شهید بامدی عزیز را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند.

وی برگزاری این‌ مراسم را قابل تقدیر دانست و گفت: یادواره‌های شهدا، فضای دانشگاه‌ها را با عطر و بوی ایثار و شهادت معطر می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه خانواده شهدا عزت و افتخار کشور و اسلام هستند، تصریح کرد: امنیت و آسایش کنونی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه علمی را مدیون خون پاک شهدا بوده و همواره حافظ خون آنان خواهیم بود.

در ادامه توحید رستمی‌ مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان در همه بخش‌ها قهرمانان، افتخارات و الگوهای موفقی دارد که باید به خوبی به نسل جوان و جامعه معرفی شوند و لازمه آن داشتن روحیه بسیجی و پیوست فرهنگی در اقدامات است.

وی گفت: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق و کارآمد عمل کرده و باید تکثیر شوند و لازمه این کار ارائه کارهای فرهنگی در اقدامات و یا داشتن پیوست فرهنگی است.استان مرکزی در همه بخش‌ها قهرمانان، افتخارات و الگوهای موفقی دارد که باید به خوبی به نسل جوان و جامعه معرفی شوند و لازمه آن داشتن روحیه بسیجی و پیوست فرهنگی در اقدامات است.

وی گفت: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق و کارآمد عمل کرده و باید تکثیر شوند و لازمه این کار ارائه کارهای فرهنگی در اقدامات و یا داشتن پیوست فرهنگی است. بسیج دانشجویی کردستان اظهار داشت: یکی از رسالت‌‌های بسیج دانشجویی، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است که در سالهای گذشته توانست در تحقق این رسالت موفق باشد، که مصداق واقعی آن امثال شهید غلامرضا بامدی و امثال مدیرانی است که در دفاع از انقلاب و خدمت‌رسانی به مردم ایفای نقش می‌کنند.

رستمی اضافه کرد: شهید بامدی خصوصیات ویژه‌ای داشتند که جهادی بودنش وی را متمایز کرده بود چرا که در ایام کرونا پا به پای دوستانش با لباس جهادی به دیگران کمک می کرد.

وی افزود: قائل به جذب قشر خاکستری و قائل به وحدت داشتن، از دیگر ویژگی‌های اخلاقی دیگر این شهید بزرگوار بود که خداوند شهادت یعنی بالاترین مدار بندگز را نصیبش کرد.

رستمی‌ یادآور شد: پیام برگزاری مداسم گرامیداشت شهید مدافع امنیت این بود که؛ آنهایی که امروز ابزار رسانه در دستشان است برای انحراف جوانان و نوجوانان، به رغم خود فکر می‌کنند ارتباطشان را با نظام قطع کنند ولی باید ببینند که جوانان ما به شهدا و مقامشان عشق می‌ورزند و شهدا را پرچم همیشه در اهتزاز می‌دانند.

وی در پایان گفت: باید مسیر و رفتار و عملکرد خود را با حقیقتی به‌نام شهید تطبیق دهیم.

در پایان این مراسم از مادر شهید غلامرضا بامدی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18862
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.