حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رئیس کل دادگستری کردستان:

شعبه کشیک دادگستری در پایانه مرزی باشماق مستقر می‌شود

  • کد خبر : 15665
  • 01 شهریور 1402 - 7:28
شعبه کشیک دادگستری در پایانه مرزی باشماق مستقر می‌شود
رییس کل دادگستری کردستان از تشکیل شعبه ویژه و استقرار قاضی کشیک در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین برای ارائه خدمات قضایی به زائران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی عصر سه‌شنبه در بازدید از مرز باشماق اظهار کرد: لیست افراد ممنوع الخروج به دادگستری استان منعکس شود تا از طریق دادستانی کل کشور پیگیری و مشکلات آنها تا حد امکان برای شرکت در پیاده روی اربعین رفع شود.

وی خدمت به زائران اربعین را افتخاری بزرگ دانست و افزود: دادستانی مرکز استان و مریوان در زمینه نظارت بر حقوق عامه، بازرس کل استان از لحاظ نظارت بر حسن جریان امور و همچنین بازرسی فوق العاده از مرز در این ایام برای جلوگیری از وقوع جرم، وظایف خود را به درستی انجام دهند.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم تامین اعتبار اربعین بعنوان پیوست بودجه سالانه در سالهای آتی از طریق استانداری کردستان تاکید کرد و افزود: طرح توسعه مرز باشماق مریوان در دولت قبل با مشکل جدی وجو معارض مواجه بود و با ورود دستگاه قضایی استان اخیرا ۲۵ هکتار از این اراضی جهت اجرای طرح توسعه مرز تملک شد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: با حل مشکل این اراضی باید طرح توسعه پایانه مرزی باشماق با سرعت و جدیت در زمان مشخص به بهره برداری برسد و پیوست اربعین نیز در این طرح دیده شود.

وی همچنین بر لزوم مدیریت تانکرهای حمل سوخت در این پایانه مرزی در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: در مسیر جاده جدید سنندج – مریوان وضعیت آنتن دهی موبایل با مشکل مواجه است که باید مخابرات استان با فوریت درصدد حل این مشکل برآید .

رییس کل دادگستری کردستان خواستار استقرار ناوگان حمل‌ونقل در مسیر سنندج به مریوان و مریوان به باشماق شد و اضافه کرد: موضوع حمل و نقل زائرین بعد از خروج از مرز نیز موزد تاکید است.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین ارتقای وضعیت کیفی پارکینگ ها را مهم برشمرد و گفت: استقرار تعدادی از مواکب در مسیر سنندج به مریوان و پلیس راه را بسیار ضروری دانست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15665
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.