حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

شعار عوام فریبانه «زن، زندگی، آزادی» برای حمله به حجاب و عفاف بانوان است/ همه دستگاه‌ها به وظایف خود در حوزه تبیین عفاف و حجاب عمل کنند

  • کد خبر : 8681
  • 22 فروردین 1402 - 13:21
شعار عوام فریبانه «زن، زندگی، آزادی» برای حمله به حجاب و عفاف بانوان است/ همه دستگاه‌ها به وظایف خود در حوزه تبیین عفاف و حجاب عمل کنند
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با جهاد تبیین پشت پرده اقدامات دشمن در کشف حجاب را برای مردم تبیین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب کردستان که در سالن جلسات ستاد سپاه بیت‌المقدس برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که بی‌حجابی را حرام شرعی و حرام سیاسی عنوان کردند، اظهار داشت: کلام رهبری در مورد موضوع حجاب و عفاف فصل‌الخطاب است و همه باید به وظیفه خود در مقابله با بی‌حجابی عمل کنیم.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: در بیانیه و دستورالعمل وزارت کشور برای هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه‌ای مشخص شده که همه باید از تمام ظرفیت‌های خود برای انجام وظیفه محوله استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در موضوع مقابله با بی‌حجابی و فرهنگ‌سازی، دنبال کارهای سرخود و چالش‌برانگیز نیستیم بلکه قانون باید مبنای کارها باشد.

سردار حسینی اضافه کرد: برای هر اداره و دستگاهی در موضوع حجاب و عفاف وظیفه ای تعیین شده است که همه از جمله صداوسیما و رسانه‌ها، ارشاد اسلامی، شهرداری ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید برای خود برنامه ای داشته باشند.

وی مقوله آموزش و آگاه‌سازی در زمینه روشنگری حجاب و عفاف را حائز اهمیت خواند و گفت: کارکرد دستگاه‌های فرهنگی و موضوعات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ما باید نمود عینی داشته باشد و در بحث فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف خود را نشان دهد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بر انجام کارهای ایجابی، اقناعی و اثرگذار تاکید کرد و گفت: باید تبیین کنیم که بی‌حجابی و بدحجابی برخلاف دستورات دین اسلام است و در حکومت و جامعه اسلامی نباید بی‌حجابی رواج پیدا کند.

وی گفت: در اسلام، زنان محور خانواده و جامعه هستند و تاکید اسلام نیز بر رعایت حجاب و عفاف برای سالم نگه‌داشتن خانواده و جامعه است.

سردار حسینی افزود: مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی یک ماموریت همگانی است و همه باید به عنوان مسلمان و مسوول، احساس تکلیف کنیم و به عنوان یک وظیفه دینی آن را دنبال کنیم.

 دشمن در مسئله کشف حجاب با هدف فروپاشی نظام قدم برمی دارد 

در ادامه حجت الاسلام علی جعفرنژاد نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان به اهمیت پوشش حجاب در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه دشمن یکی از اهدافی را که برای فروپاشی نظام غیر از موارد اقتصادی مد نظر قرارداده است بحث کشف حجاب توسط زنان و دختران در سطح جامعه است در حالیکه دین اسلام زنان و مردان را به رعایت عفاف و حجاب دستور می دهند  و همه ما تک تک به عنوان مسلمان در جامعه اسلامی وظیفه داریم تا در این راه دستورات اسلامی را در جهت ترویج فرهنگ رعایت حجاب و کار مؤثر به سرانجام برسانیم.

وی گفت: موضوع “حجاب و پوشش” یک بحث حیا و عفت عمومی جامعه است و برای این که مردم ما بیشتر به قوانین عمل کنند، باید سهم زیادی برای فرهنگ سازی قائل شد. وی گفت: متاسفانه اگر امروز مقداری در مورد حفظ حجاب با چالش مواجه شده ایم به این دلیل است که در بسیاری از دستگاهها فرهنگ سازی لازم را انجام ندادیم و ضعیف عمل نمودیم.

حجت الاسلام جعفر نژاد با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب، مسئله مهم و روز جامعه است، گفت: تربیت مد نظر اسلام باید در نهاد خانواده‌ها اجرایی شود چراکه آثار آن در آینده دامن‌گیر خود خانواده و جامعه خواهد بود.

 دشمن دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی است 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: امروز شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که به دلیل القاهای دشمنان صورت می‌گیرد چون دشمنان تلاش می‌کنند با القای این موضوع که نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود دنبال می‌کند، دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی هستند.

زینب زاله اظهار کرد: متاسفانه جامعه ما به دلیل حملات دامنه‌دار، هدف‌دار و منظم دشمنان که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ابزارهای جمعی صورت می‌گیرد، تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که به دلیل القاهای دشمنان صورت می‌گیرد چون دشمنان تلاش می‌کنند با القای این موضوع که نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود دنبال می‌کند، دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: اولین قدم و پایه بی‌اعتمادی به دین و مذهب همین عدم توجه به رعایت حجاب و عفاف است، رعایت حجاب و عفاف نه موضوعی حکومتی بلکه اصلی مهم در دین اسلام است و براساس دستورات دین توجه به آن بر هر مسلمانی واجب است.

زاله تصریح کرد: در شرایط زمانی مختلف روش‌های ترویج حجاب و عفاف باید متفاوت باشد تا بتوانیم بیشترین نتیجه و خروجی را از اقدامات انجام شده شاهد باشیم.

وی بهره‌گیری از ظرفیت رسانه برای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست و افزود: همانگونه که امروز دشمنان ما با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای به شدت دنبال حذف ارزش‌های دینی و حجاب و عفاف در جامعه اسلامی هستند ما نیز باید با استفاده از این ظرفیت و تولید محتواهای مناسب این فرهنگ ارزشی را در جامعه بیش از پیش ترویج و نهادینه کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان همچنین بهره‌گیری از توان و تخصص افراد صاحب‌نظر، کارشناسان رسانه‌ای و علمای دینی برای تبیین و ضرورت جایگاه و اهمیت توجه به حجاب و عفاف را خواستار شد.

زاله ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی و مقابله با ناهنجاری‌ها را نیازمند جهاد تبیین دانست و گفت: حجاب و عفاف یک مسئله ملی است که نیازمند فرهنگ‌سازی به صورت گسترده است.

به گفته وی، حجاب و عفاف نماد دینی و ارزشی در دین مبین اسلام بوده و بی‌توجهی به آن نادیده گرفتن دستورات دین و قرآن است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان اذعان کرد: برگزاری همایش‌های تاثیرگذار، دیوارنویسی، نمایش‌های خیابانی، بهره‌گیری از فضای مجازی برای روشنگری، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و …از راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها باید مردم‌محور تعریف و از قالب دولتی بودن خارج شود چون وقتی مردم خود متولی کار باشند قطعا خروجی بهتری در رسیدن به اهداف در هر موضوعی خواهیم داشت.

زاله اضافه کرد: تجربه نشان داده هرکجا مردم خود محور اصلی کار بوده‌اند تاثیرگذاری هم بیشتر بوده لذا باید تمام توان خود را برای مردمی‌کردن برنامه‌ها در حوزه ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی بکار گیریم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی با حضور مشاورین توانمند، صاحب‌نظران و جامعه‌شناسان به ویژه در سطح مدارس را ضروری دانست و گفت: امروز متاسفانه مدارس ما رها شده‌اند کودکان و نوجوانان بیشترین تاثیرپذیری را دارند به این مهم باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان سوق دادن آموزش‌ها به سمت مدارس را ضروری خواند و اذعان کرد: در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید الگوهای موفق به جامعه معرفی شود. وی خاطرنشان کرد: برخورد قانونی و محترمانه با هنجارشکنان، تلاش در راستای تبدیل موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به مطالبه ملی و تولید لباس‌های محجبه در قیمت پایین و…از دیگر راهکارهای تاثیرگذار در ترویج حجاب و عفاف در جامعه است.

  شعار عوام فریبانه «زن، زندگی، آزادی» برای حمله به حجاب و عفاف بانوان است 

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان با وجود بهره گیری از تمام توان و ظرفیت‌ها در طول این سالها نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود علیه ملت ایران دست پیدا کنند اما این دشمنی ریشه‌دار و ادامه‌دار است.

وی اذعان داشت: دشمنان برنامه‌های مختلفی همچون «نه به حجاب اجباری»، «چهارشنبه‌های سفید» و غیره را برای حذف حجاب و عفاف در بین بانوان محجبه و مومن ما پیاده کردند و در آخرین پروژه خود هم در قالب شعار عوام فریبانه «زن، زندگی، آزادی» سعی کردند به اهداف خود علیه ملت ما دست پیدا کنند اما بازهم تیرشان به سنگ خورد.

سرکانی اضافه کرد: اینها نشان از عدم آگاهی دشمنان نسبت به عمق دلدادگی بانوان ایرانی به احکام الهی و دین مبین اسلام است. وی اذعان کرد: پیرو دستورات و فرامین مقام معظم رهبری و توصیه‌های معظم‌له در مورد حجاب و عفاف همه باید در مسیر مقابله با توطئه‌های دشمنان تلاش کنیم و برنامه‌ریزی کاربردی داشته باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان افزود: همانگونه که رهبری فرمودند، کار در این خصوص باید کارشناسی شده و با قاعده باشد و وظایف همه دستگاه‌های فرهنگی و انقلابی در خصوص حجاب و عفاف مشخص است و تحقق اهداف در این خصوص نیازمند همدلی و همراهی بین‌دستگاهی است.

سرکانی با تاکید براینکه کارهای فرهنگی زمان‌بر و نیاز به تعامل و هم‌افزایی بین‌دستگاهی دارد، گفت: در تدوین و اجرای برنامه‌ها باید به شرایط بومی و منطقه‌ای در استان کردستان توجه و براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها به صورت ایجابی و اقناع نسل جوان باید تبیین و اجرا شود، اظهار کرد: اقدامات سلبی و قانونی هم باید در چهارچوب قانونی و با برنامه ریزی مناسب جلو برود.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بر فعال‌سازی قرارگاه حجاب و عفاف به عنوان یک نیاز ضروری نام برد و گفت: جلسات این قرارگاه باید به صورت مرتب برگزار و تجربیات موفقی که دستگاه‌های مختلف داشته‌اند در این جلسات بیان و توسط سایر اعضای قرارگاه الگوبرداری شود.

سرکانی اضافه کرد: تشکیل ۱۷۴ گروه تذکر لسانی در بسیج جامعه زنان کردستان از موفقیت‌های ما در سال گذشته بود که در ۵ مرحله توانستند با برگزاری مانورهای مختلف تاثیر بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در سطح پارک‌ها و میادین عمومی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشف حجاب باید در سطح استان فرهنگی کردستان جمع شود، گفت: باید از ورود افراد بدحجاب به ادارات و ارگان‌ها و از خدمات‌رسانی به این افراد جلوگیری شود. وی در پایان گفت: کار فرهنگی نیاز به عزم جدی و کار جهادی دارد که باید با شناسایی درست آسیب‌ها و ارائه راهکارهای متناسب با زیست‌بوم استان در مقابل ناهنجاری‌ها بایستیم و زمینه ترویج هنجارهای دینی را در جامعه فراهم سازیم.

اطلاع رسانی و تبلیغات عفاف و حجاب در فضای مجازی و حقیقی متناسب با فضای عمومی و اقتضائات ویژه هر دستگاه ها،  الزام بر استفاده از تجربیات موفق و استقبال از ابتکار، خلاقیت ونوآوری برای افزایش کار آمدی و روز آمد ساختن شیوه های اجرایی کردن این دستورالعمل، برنامه ریزی و اقدام به منظور ارتقاء موضوع عفاف و حجاب  از سطح موضوعی  با طبق بندی اداری و تکلیفی  ظاهری به تراز باوری عمیق و انتخابی آکاهانه، تاکید و توجه توامان به تعمیم موضوع عفاف و حجاب و … از جمله مواردی بود که توسط اعضای حاضر در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8681
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.