حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شرایط دنیا، شرایط تغییر در هندسه جهانی است

  • کد خبر : 26530
  • 19 دی 1402 - 11:59
شرایط دنیا، شرایط تغییر در هندسه جهانی است
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز همه سیاست‌مداران چنین اعتقادی دارند که شرایط دنیا شرایط تغییر در هندسه جهانی است و سقف رسیدن به این تغییر را سال ۲۰۳۰ میلادی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ، پیش از ظهر امروز و در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان کردستان در نشست هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ دانشگاهیان و فرهنگیان استان کردستان، که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز تلاش برای تولید علم در دانشگاه‌ها ضروری است و دانشجویان باید در رقابت علمی جهانی قرار داشته باشند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و با تداوم مقام معظم رهبری وعده الهی را روی زمین محقق نمود و زمانی که ایران در استراتژی دو ستونی نیکسون وظیفه ایستادن در برابر شوروی را داشت؛ با شعار نه شرقی نه غربی در برابر دو ابر قدرت جهان ایستاد و آن وعده الهی که اگر در برابر مستکبران ایستادید شما را یاری خواهیم نمود را به تصویر کشید.

 

 

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال سیطره بر جهان بوده و هستند، خاطر نشان کرد: ۲۴۸ سال پیش ۱۳ مستعمره انگلیس در آمریکا با یکدیگر به وحدت رسیدند و استقلال آمریکا اعلام شد.

 

به گفته وی آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند که با قدرت و نفوذ خود ارزش‌های آمریکایی را در جهان گسترش دهند و بزرگترین مانع خود را ارزش‌های دینی و بخصوص ارزش‌های اسلامی می‌دانستند.

 

طائب گفت: امروز در شرایطی هستیم که آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی‌ ۲۰۲۳ خود اعلام می‌کنند سال ۲۰۳۰ سرنوشت آمریکا و جهان مشخص خواهد شد.

 

 

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها معتقد بودند قرن بیست و یکم باید قرن ارزش‌های آمریکایی باشد، ادامه داد: برنامه‌ریزی آمریکایی ها این بود تا سال ۲۰۲۵ آمریکا بتواند به دهکده جهانی با کدخدایی خود دست یابد. اما موفق نشد و با شکست و با روندی نزولی وارد سال ۲۰۲۴ شدند و حالا به دنبال خلق تصویری جدید برای خود هستند.

 

به گفته وی سال ۲۰۲۳ از راه رسید و آمریکایی‌ها اعلام کردند که اگر بخواهیم به سال ۲۰۳۰ برسیم و تبدیل به کدخدای دهکده جهانی شویم سه چالش بین‌الملل و شش چالش داخلی پیش‌رو داریم. ایران تهدید سوم آمریکا بود ولی دارای اولویت‌دارترین چالش‌ بین‌المللی آمریکا از سوی خودشان معرفی شد.

 

وی افزود: تصور آنان این بود با فشار اقتصادی به مردم و کشور سبب اغتشاشات مردمی در داخل خواهند شد؛ بعد از اغتشاشات قطعاً ایران پای میز مذاکره خواهد آمد و بعد آن از ایران امتیازگیری خواهیم کرد. آمریکا هم به برجام بازخواهد گشت و بعد از آن در اوکراین که سه استان آن‌ در اختیار روسیه است، آن‌ها را تجهیز می‌کنیم تا به روسیه حمله کنند تا سه استان خود را پس بگیرد. بعد از آن اقدام به بهم زدن اوضاع داخلی روسیه می‌کنیم تا آن‌ها مجبور به مذاکره شوند. بعد از آن قبل از سال ۲۰۳۰ سراغ تهدید نخستمان یعنی کشور چین می‌رویم و برای مقابله با چین، تایوان را درگیر چین می‌کنیم و آن‌ها را مجبور به مذاکره با خود می‌کنیم و بدین صورت قبل از سال ۲۰۳۰ چالش‌های بین‌المللی خود را حل می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه آمریکائی‌ها ناامن سازی و انشقاق سازی نسلی را از اهداف خود در خلق تصویر جدید در ایران قرار داده‌اند، گفت: ایجاد حس ناامنی در کشور ما از اهداف آمریکائی‌ها است

 

 

وی به تشریح عملیات طوفان‌الاقصی اشاره کرد و افزود: حماس نقشه و طرح اسرائیلی‌ها یعنی درگیری در پیرامون و عملیات‌های مقطعی برای تضعیف غزه تا شکست قطعی فلسطینیان را متوجه شد

 

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به پیش‌دستی فلسطینی‌ها در مقابله با دشمن بیان داشت: امروز این مقاومت است که آغاز کننده حمله است و با عملیات طوفان الاقصی معادلات آمریکا و اسرائیل را بر هم زد

 

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره نمود و بیان داشت: دشمنان ما امروز دوگانگی در انتخابات را به دنبال می کنند که باید حضور در انتخابات باشکوه و قوی تر از گذشته باشد.

 

وی حضور در انتخابات را به معنای تولید قدرت دانست و گفت: این تولید قدرت هم برای مقابله با دشمن است و هم تولید قدرت است برای خود ما که برنامه تحولی خوبی برای اقتصاد و فرهنگ کشور ارائه دهیم

 

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع تولید قدرت برای دفع تهدیدات دشمنان است

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26530
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.