حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

شاعر گمنام دهگلانی، در آستانه چاپ سومین کتاب اشعار خود

  • کد خبر : 11556
  • 08 خرداد 1402 - 7:44
شاعر گمنام دهگلانی، در آستانه چاپ سومین کتاب اشعار خود
عبدالله محمدی، شاعر لیلاخی که دو کتاب شعر کوردی به نام‌های نازک دل و‌ نازک پنجه را به چاپ رسانیده و یک کتاب دیگر را که حاوی محتوای اشعار کودکانه است در دست چاپ دارد، اما به دلیل نبود توانایی مالی نتوانسته است این کتاب را به مرحله چاپ برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، عبدالله محمدی شاعر و نویسنده اشعار کوردی، شاعری از خطه سرسبز لیلاخ، حدود ۶ سال است که نوشتن شعر را بطور حرفه‌ای آغاز کرده است، البته در این راه با موانع و مشکلاتی روبه رو شده است، اما هرگز از هدف خود دست نکشیده و تاکنون با چاپ و‌ نشر دو کتاب، اشعارش را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

عبدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حدود ۱۵ سالی است که به نوشتن شعرهای کوردی مشغول هستم، اما از شش سال پیش این حرفه را بصورت جدی آغاز کرده ام.

محمدی، شاعر لیلاخی در ادامه اضافه نمود: دو کتاب شعر کوردی به نام های نازک‌دل و‌ نازک‌پنجه را به چاپ رسانیده‌ام و یک کتاب دیگر را که حاوی محتوای اشعار کودکانه است در دست چاپ دارم اما بدلیل عدم توانایی مالی نتوانسته‌ام این کتاب را به مرحله چاپ برسانم.

محمدی با اشاره به محتویات اشعارش در کتاب نازک دل، افزود: اشعاری که در کتاب نازک دل سروده شده بیشتر در وصف زیبایی های روستای قره بلاغ و طبیعت آن است که در دامنه کوه پنجعلی قرار دارد.

این شاعر کردستانی با انتقاد از بی‌توجهی به هنر افزود: انتظار ما هنرمندان بدلیل مسئولیتی که در مقابل مردم و جامعه داریم، از مسئولان به مراتب بیشتر از مردم خواهد بود که تاکنون هیچ کمک و یاری از هیچ ارگانی به بنده در جهت چاپ و نشر این کتاب‌ها نشده است این در حالی است که بارها به ارگان‌های مربوطه همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده‌ام اما جوابی دریافت نکرده‌ام.

و‌ی ادامه داد: بنده انتظاری که از مسئولان دارم این است که در جهت تهیه، توزیع و پخش کتاب‌هایی که در دست چاپ دارم، تا جایی که می‌توانند بنده را یاری دهند، چرا که در حال حاضر بیکار هستم و تنها راه امرار معاش من همین نویسندگی و سرودن شعر است.

تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی و عضویت در صندوق هنرمندان (صندوق اعتبار هنر) از دیگر دغدغه‌های این شاعر لیلاخی است.

چند بیت شعر در وصف روستای قره بلاغ در کتاب نازک دل به زبان کوردی، نوشته عبدالله محمدی شاعر دهگلانی

ئیمرو گه ره کمه سییری باخ بکه م
سییری که ژ و کیوو، قره بلاخ بکه م
شه قه به م له با ، شه و و روژ زوو تیر
له ده شت و دریا با خاس بکه م سییر
با جووانیه کانی بووینه م ته واو
ئازام سراپا گه شت ئه که م‌ به چاو

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11556
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.