حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

شاخص مقاوم سازی مسکن در کردستان در دولت سیزدهم ۲ درصد بهبود یافت

  • کد خبر : 25816
  • 07 دی 1402 - 9:21
شاخص مقاوم سازی مسکن در کردستان در دولت سیزدهم ۲ درصد بهبود یافت
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: طی ۲ سال اخیر، شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کردستان به ۴۵ درصد رسید که با ۲درصد بهبود در مقایسه با شاخص مقاومت مقاوم سازی کشور هنوز ۸ درصد فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل ازروابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان سعید رسولی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی مسکن روستایی است که با همکاری بانک‌ها و مردم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان۵۶ هزار و ۷۴ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به استقبال کم شهروندان ساکن در مناطق غربی استان از جمله کامیاران، بانه، مریوان و سروآباد از تسهیلات مقاوم سازی، افزود: این شهرها بر روی خط گسل زلزله قرار دارند و از سویی کمترین شاخص عملکرد مقاوم سازی نیز به این شهرستان‌ها اختصاص دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: برای ترغیب و تشویق شهروندان برای استفاده از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی مسکن با حمایت دولت این تسهیلات از ۲ هزار میلیون ریال به سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که بازپرداخت آن ۲۰ ساله و بهره بانکی آن نیز ۴ درصد خواهد بود.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر منتظر ابلاغ بخشنامه اجرایی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل هستیم که تا ۱۰ روز آینده عملیاتی می‌شود.

وی گفت: متقاضیان روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان می‌توانند ضمن اقدام برای دریافت پروانه ساخت، برای معرفی به بانک‌های عامل به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

رسولی ادامه داد: سهمیه سالانه کردستان در حوزه مقاوم‌سازی مسکن چهار هزار واحد در سال تعیین شده بود که بر اساس ابلاغ جدید این تعداد تا هفت هزار واحد افزوده شد و از ۲ هفته دیگر، این طرح با مشخص شدن بانک‌های عامل اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25816
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.