حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

سیاست دولت ایجاد تحول ساختاری در تعاونی‌های مرزنشین است

  • کد خبر : 24249
  • 15 آذر 1402 - 10:41
سیاست دولت ایجاد تحول ساختاری در تعاونی‌های مرزنشین است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مهم‎ترین گام دولت در حمایت از تعاونی‌های مرزنشین، برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های برای ایجاد تحول ساختاری در این تعاونی ها و سوق دادن آن به تولیدی شدن، به جای توزیعی بودن صرف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری شامگاه سه‌شنبه در دیدار با سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان و مدیر کل گمرک سنندج، به تشریح اقدامات اداره کل کار استان در خصوص تعاونی ها پرداخت و اظهار کرد: احصا تعاونی‌های مرزنشین و حمایت از آنها از مهمترین اولویت های وزارت کار است.

 

وی عمده ‎ترین هدف شکل گیری تعاونی مرزنشینان را در ابعاد اقتصادی و اجتماعی در کشور، بهره گیری مناسب از مبادلات مرزی برای اعمال سیاست توسط دولت، جهت‎ دهی به فعالیت مرزنشینان از قاچاق کالا به سمت تجارت سالم برشمرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: امکان تأمین مناسب مواد غذایی و کالاهای ضروری در مناطق مرزی، پیشگیری از مهاجرت و توقف تخلیه جمعیتی این مناطق، بهبود وضع معیشتی مردم از طریق تأمین درآمد برای آنان و استفاده مرزنشینان از مزایای قانون مبادلات مرزی است.

 

پیشکاری با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت کار و سازمان گمرک کشور، خواستار تعامل بیشتر در راستای خدمت رسانی به تعاونی های مرزنشین و تعاونی های صادرات محور شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت ها و توانمندی های گمرک استان در راستای خدمت رسانی به تعاونی های صادرات محور و مرزنشین استفاده بهینه خواهیم کرد، گمرک را از سازمان های کلیدی در حوزه اقتصاد خواند و گفت: صادرات واحد های تولیدی و تعاونی ها مرهون تلاش های شبانه روزی و جهادی گمرک است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه حمایت از واحد های تولیدی و تعاونی های صادر کننده موجب توسعه اقتصادی استان خواهد شد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته و از سرمایه گذاران و صادر کنندگان حمایت کامل خواهد کرد.

 

فرامرز امیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان نیز آمادگی گمرکات استان برای همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به تعاونی های مرزنشین در جهت ارتقای فعالیت آنان تاکید کرد.

 

بیش از ۲۰ تعاونی مرزنشین در استان کردستان فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24249
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.