حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
فرماندار اعلام کرد:

سنندج مهیای میزبانی از زائران اربعین می‌شود

  • کد خبر : 13231
  • 14 تیر 1402 - 7:57
سنندج مهیای میزبانی از زائران اربعین می‌شود
فرماندار سنندج با یادآوری تجربه سال گذشته در استقبال و پذیرایی از زائران اربعین، گفت: امسال سنندج با تمامی امکانات مهیای میزبانی زائران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حسن عسکری در جلسه ستاد اربعین شهرستان سنندج اظهار کرد: تجمع اربعین، بزرگترین تجمع انسانی جهان و مانور قدرت جهان اسلام است که مختص شیعه نیست بلکه نقطه قوت و قدرت جهان اسلام است.

فرماندار سنندج عنوان کرد: بیش از ۲۰ میلیون نفر به عشق سلاله پاک پیامبر جمع می‌شوند و شعار آن‌ها ظلم‌ستیزی و ایستادگی در مقابل ظلم است.

وی در ادامه گفت: ماه محرم و صفر جزو ماه‌هایی است که اسلام در آن زنده شده است و امام راحل هم فرموده‌اند که “محرم و صفر را زنده نگه دارید که ما هر چه داریم از محرم و صفر است”.

عسکری تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اربعین، بحث مردمی‌ بودن آن است، بیش از ۲۰ میلیون نفر از اقصا نقاط دنیا جمع می‌شوند و هر کس به اندازه وسع و توانش به این زائرین خدمت می‌کند و به آن افتخار می‌کنند.

وی افزود: این مردمی‌بودن و مشارکت مردمی بزرگترین ویژگی اربعین است و وظیفه ادارات و دولت تسهیل‌گری نقش‌آفرینی مردم در این بزرگترین تجمع انسانی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته با پیگیری‌های استاندار کردستان، مرز باشماق به مرزهای رسمی تردد زوار اربعین اضافه شد و به برکت اربعین و حضور زوار، در زیرساخت‌های استان تحول خوبی ایجاد شد.

فرماندار سنندج اظهار کرد: سال گذشته زائرین بیشتر از انتظارات استان از مرز باشماق استقبال کردند هر چند برای اولین سال معایب و مشکلاتی وجود داشت که قطعاً امسال برطرف خواهد شد.

عسکری یادآوری کرد: ایام اربعین در اوج گرما قرار دارد و مسیر باشماق معتدل‌تر است و امسال با این وجود استقبال بیشتری خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سنندج در مسیر کاروان‌های زائران اربعین قرار دارد، این ایام بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های مذهبی و گردشگری سنندج و کردستان است که باید به درستی از آن استفاده کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان هم در این نشست از قرارگیری مرز باشماق در سامانه ثبت‌نام زائران اربعین خبر داد و گفت: به محض بازشدن این سامانه، در رسانه‌ها و از جمله رسانه ملی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کاوه شیرزادی افزود: زائران استان‌های همجوار می‌توانند برای تردد از مرز باشماق در این سامانه ثبت نام کنند.

به گفته وی، سال گذشته ۱۲ کاروان و در سال جاری هم تاکنون ۶ کاروان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13231
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.