حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

سند مالکیت برای ۳ هزار هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های کردستان صادر شد

  • کد خبر : 15645
  • 31 مرداد 1402 - 10:21
سند مالکیت برای ۳ هزار هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های کردستان صادر شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سند مالکیت تک برگ برای سه هزار هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان با هدف جلوگیری از سواستفاده افراد سودجو، صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای کردستان، آرش آریانژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور تثبیت مالکیت، اعمال حاکمیت بهتر و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده افراد سودجو و در راستای اجرایی کردن مفاد قانون جامع حدنگار، با پیگیری‌های ویژه حوزه حقوقی شرکت آب منطقه‌ای استان، این تعداد سند صادر شده است.

وی افزود: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی و با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان) هر گونه سواستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: این شرکت برای اراضی حوضه سد قشلاق سنندج ۴۴ فقره سند، سد زیویه کامیاران ۶ سند و سد امیرآباد و رمشت کامیاران هر کدام چهار سند صادر کرد.

آریانژاد ادامه داد: همچنین برای زمین‌های پایاب و اطراف مخزن سد سنگ سیاه قروه هشت سند، سد سورال دهگلان هشت سند و سد گاران مریوان نیز ۶ سند صادر شده است.

وی با اشاره به صدور ۲ فقره سند مالکیت تک برگ برای ساختمان‌های اداری شهرستان‌های قروه و دهگلان، از مجموعه قضایی و ثبت اسناد و املاک و تعامل دستگاه‌های ذیربط در اخذ و صدور این اسناد بسیار ارزشمند و اثرگذار قدردانی کرد.

کردستان استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

از حوضه‌های آبریز اصلی این استان می‌توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه‌های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه‌های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه‌های زرینه و سیمینه رود اشاره کرد.

تعداد دشت‌های استان ۹ مورد است که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ مورد دیگر در جنوب استان واقع شده است، دشت‌های قروه، دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت‌های ممنوعه محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15645
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.