حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
امام جمعه قروه در گفتگو با کردتودی:

سرهای بر نیزه رفته در قیام عاشورا ریشه ظلم و استبداد را در هم شکست

  • کد خبر : 14447
  • 06 مرداد 1402 - 6:57
سرهای بر نیزه رفته در قیام عاشورا ریشه ظلم و استبداد را در هم شکست
امام جمعه قروه با اشاره به اثرات قیام امام حسین(ع) در تاریخ جهان، گفت: امام حسین(ع) حکومت‌های به ظاهر اسلامی و سلطنتی را رسوا ساخت، و سرهای بر نیزه ریشه ظلم و استبداد را در هم شکست و خیمه‌های سوخته شده فریاد مظلومیت خاندان پیامبر را به گوش دنیا رسانید.

حجت الاسلام عابدین رستمی صبح امروز و همزمان با روز عاشورا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با اشاره به سخنان امام صادق (ع) در خصوص امام حسین (ع)، گفت: در عصری که بسیاری از مردم راه مستقیم را گم کرده‌اند این امام حسین (ع) است که راه مستقیم و کشتی نجات خواهد بود.

به گفته وی ابعاد قیام امام حسین (ع) ابعادی جهانی و گسترده است که بسیاری از متفکران جهان را به سخن واداشته است و بسیاری از قیام‌ها در سراسر جهان با الگوگیری از قیام عاشورا رقم زده شده است.

امام جمعه قروه با اشاره به سخنان گاندی، نلسون ماندلا و بسیاری دیگر از آزادی‌خواهان جهان در خصوص قیام امام حسین (ع) افزود: این عظمت سیدالشهدا است که انسان‌های مختلفی را در تمام جهان به سمت خود جذب کرده است.

رستمی با بیان اینکه امام حسین(ع) با اصحاب خود در برابر عده ای اسلام‌نما ایستاد و هدف خود را در اصلاح امت پیامبر و در امر به معروف و نهی از منکر اعلام داشت، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های سیاسی قیام سیدالشهدا در حال احیا شدن است که یکی از این ظرفیت‌ها اجتماع بزرگ اربعین است که جمعینتی حدود ۳۰ میلیون نفر یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان را رقم می‌زنند.

وی به همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی اشاره نمود و با بیان اینکه مجالسی اینچنین لرزه بر اندام دشمنان اسلام می افکند، افزود: این حسین بن علی است که پیروز تاریخ است و این اثرات پیروزی امام حسین(ع) است.

رستمی با تاکید بر اینکه راه شناخت و راه ظهور امام زمان (عج) در شناختن وجود مقدس سیدالشهدا(ع) است، اظهار داشت: امام حسین(ع) حکومت‌های به ظاهر اسلامی و سلطنتی را رسوا ساخت، و سرهای بر نیزه ریشه ظلم و استبداد را در هم شکست و خیمه‌های سوخته شده فریاد مظلومیت خاندان پیامبر را به گوش دنیا رسانید.

وی در بخش پایانی سخنان خود به الگوگیری بسیاری از اندیشمندان جهان از قیام عاشورا اشاره نمود و گفت: امام حسین(ع) با قیام خود خطرناکترین حرکت را در عالم علیه ظلم و استبداد ایجاد کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14447
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.