حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد:

سامانه بارشی در راه کردستان/ آغاز بارش برف و باران از اواخر هفته

  • کد خبر : 4341
  • 11 دی 1401 - 8:17
سامانه بارشی در راه کردستان/ آغاز بارش برف و باران از اواخر هفته
مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی و بارش برف و باران از اواخر هفته در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، رحیم صدیقی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی در استان کردستان، اظهار داشت: از امروز وضعیت هوا در استان پایدار بوده و از روز پنج‌شنبه تا جمعه هفته جاری، سامانه جدید بارشی وارد آسمان کردستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با ورود سامانه جدید بارشی در ارتفاعات استان شاهد بارش برف خواهیم بود، گفت: از روز پنج‌شنبه پیش‌رو تا شنبه هفته آینده شاهد بارش باران بوده و هر گونه تغییر و جزئیات بیشتر اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان درباره وضعیت دمای هوا در هفته جاری بیان کرد: دمای هوا از امروز تا روز چهارشنبه، در طول روز گرم و به ۵ درجه بالای صفر افزایش یافته، اما شبانه در بیشتر ایستگاه‌ها به زیر صفر درجه و در برخی نقاط همچون “قاملو، هزارکانیان و زرینه” به ۷ درجه منفی زیر صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته، هوا سردتر بوده است، خاطرنشان کرد: در آذرماه متوسط دمای استان ۵٫۲درجه سانتی‌گراد بوده که نسبت به مدت سال قبل، ۰٫۹درجه سانتی‌گراد سردتر بوده اما نسبت به دوره مشابه بلند مدت ۱٫۹درجه سانتی‌گراد گرم‌تر بوده است.

صدیقی همچنین به وضعیت بارش‌ها پرداخت و افزود: متوسط بارش آذرماه در ۱۰ شهرستان ۵۰٫۳ میلی‌متر بوده که این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۲٫۳ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه بلندمدت ۲۶٫۶درصد کاهش دارد. از ابتدای سال آبی زارعی نیز متوسط بارش کل استان به صورت پهنه‌بندی ۸۲٫۲ میلی‌متر بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵٫۹درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه بلندمدت ۳۶درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4341
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.