حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

ساماندهی و سازماندهی بسیج اساتید از اصلی‌ترین کار در دانشگاه‌ها است

  • کد خبر : 25606
  • 03 دی 1402 - 13:21
ساماندهی و سازماندهی بسیج اساتید از اصلی‌ترین کار در دانشگاه‌ها است
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: ساماندهی و سازماندهی بسیج اساتید از اصلی‌ترین کار در دانشگاه‌ها است که باید انجام پذیرید، زیرا تا زمانی که یک فرد به خلوص نرسد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سردار امان الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه‌ها ظهار داشت: در بحث جهاد تبیین در دانشگاه‌ها ما پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در حوزه نیروی انسانی و دانشجویی داریم و باید یک هم‌افزایی در این زمینه داشته باشیم تا اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

وی  افزود: اگر ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم باید حمایت ویژه از دانشجو و استادانمان داشته باشیم چرا که اگر این قشر آسیب ببینند و شان و منزلتشان حفظ نشود فرزندان ما و همچنین انقلاب ما آسیب خواهند دید.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر با اشاره به اینکه یک استاد باید مسلط  به علم روز باشد افزود: یکی از ضروری‌ترین کارهای ما در دانشگاه‌ها تبیین و گفتمان سازی و ارائه راهکار برای حل مشکلات در دانشگاه است که وظیفه اساتید دانشگاهی‌ می‌باشد.

سردار گشتاسبی عنوان داشت: ساماندهی و سازماندهی بسیج اساتید از اصلی‌ترین کار در دانشگاه‌ها است که باید انجام پذیرید زیرا در حوزه سازماندهی باید افرادی قرار گیرند که بریده از همه مسائل باشند چرا که تا زمانی که یک فرد به خلوص نرسد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه وظیفه بسیج دانشجویی آماده ساختن زیر ساخت‌ها در دانشگاه‌ها است بیان داشت: ما باید در دانشگاه‌‌ها هوشیارعمل کنیم تا دشمن نتواند در این حوزه به جوانان ما آسیب برساند.

فلسفه وجودی بسیج اساتید صیانت از دستاوردهای انقلاب

در ادامه حجت الاسلام سید محمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه گسترش و معرفی بسیج و اهداف آن در دانشگاه‌ها از ضروریات می باشد که باید توسط بسیج اساتید و دانشجویی صورت گیرد اظهار داشت: در استان کردستان ۱۲ کانون دانشگاهی وجود دارد که در آن هزار و ۲۸۳ نفر جامعه هدف دارد که از این مجموع ۷۴۲ نفر اساتید بسیجی ۶۳۲ نفر آنان از اساتید برادر و ۱۰۹ نفر هم از اساتید خواهر هستند که در دانشگاه‌ها در راه انقلاب و دستاوردهای آن خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی بسیج اساتید صیانت از دستاوردهای انقلاب در سطح دانشگاه است افزود: باید تلاش شود تا با حفظ شآن اساتید در دانشگاه‌ها این جایگاه در جامعه همچنان ارزشمند واقع شود.

سادات عنوان داشت: نقش اساتید دانشگاه در جریان سازی سیاسی و گام دوم انقلاب موثر است و حیات بشر به سه عامل عقل، علم و دین بستگی دارد که اساتید در دانشگاه مسئولیت آن را برعهده دارند.

دانشجو و اساتید دانشگاهی دو بال تنومند در دانشگاه‌ها هستند

در ادامه محرم وزیری استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: اساتید دانشگاه و دانشجو به عنوان سرمایه‌های ارزشمند در قدرت نرم هستند.

وی گفت: دانشجو و اساتید دانشگاهی دو بال تنومند در دانشگاه‌ها هستند که در تولید قدرت نرم تاثیر گذارند و در تامین امنیت پایدار در کشور تاثیر بسزایی دارند. وزیری بیان داشت: امروزه پیشرفت علمی و دستاوردهای نظامی خواب دشمنان را پریشان کرده و بدون تردید آمریکا و مزدورانش با ایران مقتدر سر سازگاری ندارد و پیروزی برای جبهه مقابل در سایه قدرت امروز این انقلاب اتفاق نخواهد افتاد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه فضای مجازی این روزها به زمین حاصلخیز برای دشمن تبدیل شده است افزود: جامعه هدف دشمن قشر جوان و خصوصا دانشجویان و اساتید ما هستند که با دروغ پردازی در صدد نشان دادن راه درست از غلط به آنان هستند که باید جوانان و اساتید و دانشجویان ما با آگاهی در این مورد وارد عمل شوند.

وزیری عنوان داشت: بسیج اساتید گرفتار نام و نان نیستند لذا اگر توجه و پشتیبانی از این قشر دلسوز محسوس شود آنها می‌توانند سفیران شجاع و پای کار برای سیاست‌های کشور باشند.

وی خاطر نشان کرد: امنیت پایدار در کشور ما یک جاده دوطرفه است که مردم و مسئولین در آن در حال تردد هستند لذا مسئولین استان باید از رفتار و گفتار خود مراقبت کنند نگاه‌ تهدیدی به اعتقادات نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25606
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.