حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
صبح امروز انجام شد؛

«زنگ مهر و مقاومت» در مدارس کردستان نواخته شد

  • کد خبر : 1196
  • 02 مهر 1401 - 10:59
«زنگ مهر و مقاومت» در مدارس کردستان نواخته شد
همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس استان کردستان به صدا درآمد و آئین نمادین این مراسم در مدرسه امام محمد عزالی با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، همزمان با جهل و دومین سالگرد دفاع مقدس زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس استان نواخته شد و آئین نمادئین این مراسم با حضور جمعی از مسوولان استانی معلمان و دانش‌آموزان صبح امروز در مدرسه امام محمد غزالی برگزارشد.


در این مراسم هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پروش کردستان با تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس اظهار داشت: قطعا بازگشایی مدارس تحت عنوان پروژه مهر از ابتدای تیر ماه و در قالب کار گروه تشکیل و روند بازگشایی مدارس، در آن توسط مسئولین مربوطه پیگیری شد که در آن سنج سلامت ۳۲ هزار دانش آموز انجام شد تا دانش آموزان در سلامت کامل در کلاس درس حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار پیش دبستانی در سال جدید آغاز به تحصیل کردند افزود: چراغ راه ما در فرآیند تعلیم و تربیت امامین انقلاب و تحقق سند بیانیه گام دوم خواده بود.

ناظمی جلال با بیان اینکه امسال ۳۲۰ هزار دانش آموز در بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس حضور پیدا خواهند کردافزود: متاسفانه کمبود نیروی انسانی و کمبود فضا در حاشیه شهر سنندج و مریوان و تجهیزات در مدارس ها از مشکلات مدارس استان کردستان است که باید با پیگیری به جد مطالبگر آن باشیم.

در ادامه حجت الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان با تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس اظهار داشت: معلمین از امروز اختیار دار دانش آموزان هستند و وظیفه مند این امر هستند تا علم و آگاهی را از آنان دریغ ننمایند چرا که معلمین مسئول بیان حقایق به دانش آموزان هستند.

وی در ادامه خطاب به خانواده دانش آموزان بیان داشت: برای تربیت و درس انسانیت باید به شما تبریک گفت و امیدوار هستیم که متوجه باشید که تامین یک فرزند فقط در حد تامین پوشاک و خوراک آنان نیست بلکه آگاهی بخشیدن به فرزندان به والدین آنها برمیگردد.
نماینده ولی فقیه بیان داشت: والدین مسئولند تا گذشته و حال این انقلاب را برای فرزندان خود بازگو کنند تا در ذهن آنها حقایق به درستی جایی بگیرد.

حجت الاسلام پورذهبی در ادامه خطاب به دانش آموزان عنوان داشت: دانش آموزان باید قدر علم و زمان را بدانند و سعی کنند که به جای جو گیری و جوزدگی با آگاهی و بصیرت با مسائل پیش آمده برخورد کنند و آگاهی خود را تا جایی ارتقاء دهند که آسیب های فضای مجازی را به خوبی درک کنند تا همواره توان مقابله کردن با آن را داشته باشند.


در ادامه این مراسم اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان اظهار داشت: تحقق اهداف ما رسیدن به بالندگی، رشد و شکوفایی و ادامه مسیر در علم آموزی و توسعه کشور با پرچمداری مقام معظم رهبری است.
وی گفت: برای رسیدن به هدف والا در این انقلاب همواه نیازمند یک مقوله به نام امنیت هستیم که اگر نباشد این امر محقق نخواهد شد و ما امنیت امروز را مرهون خون شهیدان این انقلاب هستیم و امروز هم آحاد جامعه مسئولند تا مدافع این نعمت باشند.

زارعی کوشا بیان داشت: کسانی که با هر هدفی امنیت جامعه را مدخوش می کند قطعا با هدف سنگ اندازی بر موفقیت این انقلاب به سوی قله های پیشرفت سنگ اندازی می کنند و باید بدانند که همواره با این عملکرد ه به جایی نخواهند رسید.

استاندار کردستان گفت: مردم بصیر ما همواره توطئه دشمن را سرخورده و خنثی خواهند کرد و همیشه با حضور خود در تمامی صحنه ها حافظ خون شهیدان و امنیت این انقلاب بوده اند.

در ادامه سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کرستان اظهار داشت: با آغاز مدرسه و شروع تحصیل زنگ ایثا و وحدت در بین مدرسه،خانه و مسجد صورت بگیرد و در آن پیشرفت علمی دانش آموزان را نظاره گر باشیم.

سردار سیدصادق حسینی ادامه داد: برای تربیت اسلامی ارتباط بین مدرسه، معلم و اولیا و در راستای ترویج معنویت، ارتباط بین خانه، مسجد و مدرسه ضروری است.

فرمانده سپاه استان در ادامه بیان داشت: برای تربیت اسلامی ارتباط بین مدرسه، معلم و اولیا و در راستای ترویج معنویت، ارتباط بین خانه، مسجد و مدرسه ضروری است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1196
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.