حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

زمستان رخت سفیدش را بر تن طبیعت کرد

  • کد خبر : 25514
  • 02 دی 1402 - 9:05
زمستان رخت سفیدش را بر تن طبیعت کرد
با ورود سامانه بارش‌زا و توده هوای سرد به مناطق شمالی و غربی کشور بارش برف در اولین روز از  زمستان آغاز و در ساعات اولیه بامداد شروع به باریدن کرد و نقاط مختلف این شهرستان را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، همزمان با نخستین روز فصل زمستان در برخی از نقاط استان برف باریدن گرفت و رخت سفیدش را بر تن طبیعت کرد هرچند این سامانه  بارشی خیلی فعال نبود اما همین که زمستان از همان روز اول چهره خود را نشان داد موجب خوشحالی مردم در بسیاری از نقاط استان  را فراهم نمود.

همزمان با بارش اولین برف زمستانی در بسیاری از شهرهای استان کردستان مانند سروآباد، بانه، هورامان و زرینه  مردم استان نیز لباس زمستانی به تن کرده و به قول معروف شال و کلاه کردند تا از سوز هوای سرد زمستان در امان باشند.

قامت خم شده شاخه درختان و دست‌هایی که از سرما یخ کرده است  همه و همه نشان از آمدن فصل سرد زمستان دارد.

زمستانی که  در دو سال گذشته برکت و رحمت را برای مردم استان کردستان به ارمغان آورد و مردم امسال نیز چشم انتظار بارش رحمتی دوباره  از این فصل سال هستند.

راه‌های ارتباطی باز است

در روز گذشته بارش برف به طوری بود که تردد در بسیاری از راه های مواصلاتی را با مشکل مواجه کرد اما  با کمک رسانی به موقع نیروهای راهداری هیچ راهی بسته نماند،  فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در این باره اظهار داشت: از همان ساعات اولیه بارش برف  برفروبی و نمک پاشی توسط راهداران به صورت مرتب انجام و تردد در جاده‌ها بدون هیچگونه مشکلی در جریان است.

وی بیان داشت: پدیده‌های جوی موجب کاهش دید و لغزندگی سطح جاده‌ها می شود، بنابراین از رانندگان درخواست می شود هنگام تردد فاصله طولی را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران  و برف تردد را در بسیاری از جاده‌ها مختل می‌کند اما متاسفانه تعدادی از رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه ندارند و همین امر راهداران ما را در بازگشایی محورها با مشکل مواجه می کند، چرا که باید ماشین‌ها را جابجا کنند تا بتوانند اقدام به نمک پاشی و بازگشایی مسیر کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان درادامه خاطر نشان کرد: درپی بارش برف و باران در نقاط مختلف استان از جمله شهرهای غربی استان، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشته و نسبت به روانسازی ترافیک و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی اقدام خواهند کرد.

وی بیان داشت: درعین حال لازم است شهروندان در روزهای برفی  از تردد غیرضرور به ویژه در ساعات پیک ترافیک پرهیز کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

همتی زاده عنوان داشت: لازم است عابران پیاده نیز با توجه به لغزندگی معابر از ورود ناگهانی به مسیر تردد خودروها پرهیز کنند، همچنین حتما باید از محل‌های مجاز عبور عابر پیاده تردد شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان در پایان افزود: با فرا رسیدن فصل سرما رانندگان حتما از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودروی خود مطمئن شده و سپس وارد مسیر شود و  درحین رانندگی نیز دقت بیشتری به مسیر مقابل داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، وهمچنین آندسته از رانندگانی که در محورهای غربی استان تردد دارند، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

هلال احمر بانه چهار نفر گرفتار در برف را نجات داد

خالد زندی رئیس جمعیت هلال احمر بانه در این باره اظهار کرد: روز گذشته چهار نفر به کوه آربابا در بانه رفته بودند که یکی از آنان دچار مصدومیت شده بود.

وی افزود: در پی تماس تلفنی مبنی بر گرفتار شدن چهار نفر و مصدوم شدن یکی از افراد در کوه آربابا شهرستان بانه، بلافاصله یک تیم از نجاتگران جمعیت هلال احمر بانه آماده و به محل اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر بانه ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در یک عملیات موفقیت آمیز جست و جو و نجات، شهروند حادثه‌دیده و گرفتار در برف را به میدان کوهنورد منتقل کردند و نیروهای آتش نشانی بانه وی را به مرکز درمانی منتقل کردند و این فرد با کمک به موقع عوامل امدادی نجات یافت.

زندی اضافه کرد: این تیم با پیمایش زمینی از نقطه مستقر شدن خودرو کمک‌دار جمعیت هلال احمر تا رسیدن به محل حادثه پس ازحدود ۲ ساعت تلاش و جست و جو و دسترسی به مصدوم با همکاری آتش نشانی، فرد گرفتار را بعد از تثبیت و انجام اقدامات اولیه و پیش‌بیمارستانی، با احتیاط کامل با توجه به سخت گذر بودن مسیر از کوه پایین آوردند و این فرد در محل میدان کوهنورد جهت انتقال به مرکز درمانی به اورژانس تحویل داده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25514
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.