حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
عزمی دیگر برای خدمت؛

روی خوش سد چراغ ویس؛ سقز شهری بدون تنش آبی

  • کد خبر : 14106
  • 01 مرداد 1402 - 7:41
روی خوش سد چراغ ویس؛ سقز شهری بدون تنش آبی
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سقز از شهرهای بدون تنش‌آبی است که امسال سد چراغ‌ویس و تصفیه خانه آب شرب آن، به بهره برداری کامل می‌رسد.

آرش آریانژاد صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: باتوجه به اینکه سد و تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان سقز از جمله طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو می‌باشد و دولت سیزدهم بر خاتمه این طرح‌ها تأکید ویژه دارد، همچنین نظر به تزریق اعتبارات کافی به این طرح‌ها، ان‌شاءالله در سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل از این سد و تصفیه‌خانه آن خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: از عمده اهداف مهم این طرح‌ها می‌توان به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای بخش کشاورزی، افزایش اشتغال در منطقه، مهاجرت معکوس و تأمین نیاز آبی حدود ۵۰۰۰ هکتار از ارضی پایاب سد تنظیمی چراغ ویس و تأمین آب شرب سالم شهروندان فهیم سقز، اشاره کرد.

وی به تصفیه خانه شهرستان سقز نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این پروژه جزء طرح‌های نیمه تمام و اولویت‌دار وزارت نیرو می‌باشد پس از تلاش جهادی مجموعه این شرکت، تصفیه خانه مدول اول خاتمه یافته و مدول دوم نیز بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آریانژاد به مجموعه اقدامات اثرگذار حوزه آب در سقز نیز اشاره کرد و افزود: سد چراغ ویس، تصفیه خانه شماره ۲ سقز با ظرفیت نهایی ۶۰۰ لیتر بر ثانیه، اجرای خط انتقال آب خام به طول ۲۶٫۵ کیلومتر با لوله فولادی ۸۰۰ و ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ از سد چراغ ویس به تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲ ، اجرای خط انتقال آب پاک به طول ۶ کیلومتر با لوله فولادی ۱۰۰۰ میلی‌متر، از عمده اقدامات اثربخش این شرکت در راستای تأمین آب شرب سالم و پایدار این شهرستان است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14106
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.