حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

رویای خانه‌دار شدن با نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟

  • کد خبر : 29889
  • 14 اسفند 1402 - 12:35
رویای خانه‌دار شدن با نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟
اجرای طرح نهضت ملی مسکن از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم با هدف تامین خانه برای خانوارهای شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفته و روند اجرایی آن در استان‌ کردستان از 8 هزار واحد به 16 هزار واحد رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، تأمین مسکن یکی از نیازهای اولیه هر خانواری است و بخش زیادی از هزینه‌های خانواده‌ها را شامل می‌شود، دولت‌هایی که طی دهه‌های اخیر در کشورمان بر سر کار آمده‌اند با اجرا و پیشبرد طرح‌های احداث مسکن تلاش داشته‌اند تا این دغدغه اصلی خانوارها را رفع کنند.

اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز در جلسه شورای تامین مسکن که در استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون در زمینه اجرای طرح نهضت مسکن ملی در استان، در بحث تامین زمین مشکلات ما تاحدودی رفع شده و مشکل جدی نداریم لذا در حال حاضر بحث آماده‌سازی و ساخت و ساز اولویت ما است.

وی گفت: به تلاش بانک‌ها در حمایت از تولید، مسکن، جوانی جمعیت آگاهیم اما در برخی از بانک‌ها کارمندانی هستند که به مردم جواب سربالا می‌دهند.
استاندار کردستان در ادامه اظهار کرد: در خصوص مسکن و تسهیلات آن روشنگری و اطلاع‌رسانی و فرایند کار هم تسریع شود.
زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: مشکل اصلی تامین زمین بود برطرف شده لذا نباید زمان را صرف افتتاح حساب کنیم، هر بانکی که توان تامین سهمیه ندارند اعلام کند چرا که کم‌کاری را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.
وی در پایان سخنانش گفت: نباید از اراضی با کاربری آموزشی برای طرح مسکن ملی استفاده کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه درحال حاضر در زمینه تامین زمین دغدغه زیادی نداریم، گفت: تاکنون ۶۹۷ هکتارزمین در سنندج، ۳۰۲ هکتار در قروه، ۲۵۹ هکتار زمین در سقز،۲۵۰ هکتار در بانه، ۱۶۰ هکتار در دیواندره،۷۴ هکتار در دهگلان،۳۷ هکتار در مریوان،۲۶ هکتار در بیجار و پنج هکتار در سروآباد تامین شده است.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: واگذاری و تخصیص زمین مسکن ملی در استان از هشت هزار به ۱۶هزار واحد رسیده و تا پایان سال تلاش می شود که به ۲۱ هزار واحد برسد.

امیر حسین جمشیدنژاد با بیان اینکه کردستان در زمینه واگذاری و تخصیص زمین استان ششم کشور است گفت: هفته گذشته الحاق۲۸۶ هکتار زمین به محدوده شهر دیواندره نیز انجام شد و درحال حاضر ۷۰هکتار در سنندج و بیش از ۲۰۰هکتاری درشهرستان قروه برای بررسی در شورای عالی مسکن قرار دارد.

وی یادآور شد: هفته گذشته همچنین بحث گروه‌بندی برای ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی مسکن ملی در شهرک وحدت سنندج انجام شده است و چهارشنبه هفته جاری نیز قرعه کشی برای تعیین قطعه پس از آن تخصیص زمین انجام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29889
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.