حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

رونق گردشگری سلامت، اقتصاد استان کردستان و غرب کشور را متحول می‌کند

  • کد خبر : 15034
  • 17 مرداد 1402 - 10:26
رونق گردشگری سلامت، اقتصاد استان کردستان و غرب کشور را متحول می‌کند
رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: به دلیل ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار، رونق گردشگری سلامت یکی از اولویت های اصلی در این استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، تیمور خالدی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در حوزه گردشگری سلامت، اظهار کرد: رونق گردشگری سلامت می‌تواند اقتصاد استان کردستان و غرب کشور را متحول کند و به همین دلیل توجه به این مهم یکی از اولویت های اصلی در استان است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران ورودی از کشور عراق به ایران گردشگران سلامت هستند، اظهار کرد: ارزان بودن خدمات پزشکی در ایران نسبت به کشورهای همسایه باعث شده است تا ایران، انتخاب اول عراقی‌ها برای استفاده از خدمات درمانی و سلامت باشد.

رئیس‌ گروه دفاتر گردشگری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان افزود: فرصت مناسبی است که بخشی از گردشگران عراقی با ورود به کشور، در کردستان بمانند و افرادی هم که قصد سفر به استان‌های دیگری دارند برای آنان برنامه‌ ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه هم ‌اکنون پنج دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره ‌برداری در کردستان مجری برگزاری تورهای گردشگری سلامت است، عنوان کرد: ضروری است با هماهنگی و فعالیت آژانس‌ها و دفاتر، برای مسافرانی که با اهداف گردشگری سلامت و یا تفریح قصد ورود به کشور را دارند در داخل کردستان برنامه‌ریزی کنیم.

خالدی با اشاره به ویژگی های مشترک بین دو کشور ایران و عراق به ویژه اقلیم، گفت: اشتراکات فرهنگی و زبانی مردم کردستان با مسافران و گردشگران عراقی می ‌تواند راهی برای اشتغال و رونق گردشگری در این استان‌ باشد.

رئیس ‌گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان بیان کرد: پنج محور اصلی شامل مدیریت و برنامه ‌ریزی، تبلیغات و نماد سازی، توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه ‌گذاری، نظارت و ساماندهی و آموزش و توانمندسازی برای ارزیابی عملکرد کمیته مشترک گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: امید است با اجرای الگوی عملیاتی راهبردی گردشگری سلامت در استان و با همکاری ارگان‌ها، نهادها و بخش‌های خصوصی مربوطه در این حوزه بتوانیم گام ‌های مثبتی برای توسعه استان برداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15034
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.