حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

روح تمدن پیشرفته‌ی کُردها هرگز با اغتشاشات همسو و هماهنگ نیست/ تحلیل رهبری باید نقشه راه دولت‌مردان قرار بگیرد

  • کد خبر : 1928
  • 27 مهر 1401 - 8:13
روح تمدن پیشرفته‌ی کُردها هرگز با اغتشاشات همسو و هماهنگ نیست/ تحلیل رهبری باید نقشه راه دولت‌مردان قرار بگیرد
فرشادان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مقام معظم رهبری با این تعبیر که «قوم کُرد یکی از پیشرفته ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند»به موقع به درستی تایید کردند که روح تمدن پیشرفته‌ی کُردها هرگز با اغتشاشات همسو هماهنگ نیست و به حق کردها در طول تاریخ آشوبگر نبوده و نیستند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، سید مهدی فرشادان نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه روز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: به دنبال حوادث اخیر کشور در چنین نقطه عطفی، رهبر معظم انقلاب فرمودند که قوم کُرد یکی از پیشرفته ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند.

وی افزود: چه کسانی مخاطب این سخن هستند، فقط کُردها مسئولین کشوری و لشکری و یا افکار عمومی؟ بدون تردید این تعبیر در نوع خود حامل پیام مهم خطاب به ملت ایران و مسئولان نظام است. رهبری با این تعبیر به موقع به درستی تایید کردند که روح تمدن پیشرفته‌ی کُردها هرگز با اغتشاشات همسو هماهنگ نیست و به حق کردها در طول تاریخ آشوبگر نبوده و نیستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما باید آسیب شناسی کرد چرا در روزهای اخیر بخشی از جامعه و فرزندان ملت را التهاب و ناآرامی دربرگرفت؛ عده ای مخالف و معاندین، آب به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب ریختند و برخی نیز درصدد برآمدند که جامعه را دوقطبی کنند؛ اینجا بود که رهبر انقلاب همزمان با اعتراضات و اغتشاشات از کردها به عنوان پیشرفته ترین مردمان ایران اسلامی یاد می کند؛ این موضوع نیازمند واکاوی جدی و تحلیل جامعه شناسانه است.

فرشادان اظهار کرد: تحلیل رهبری و شناخت ایشان از کردها باید فصل الخطاب و نقشه راه دولت‌مردان و مدیران ارشد و دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و سیاسی قرار بگیرد؛ چراکه در ۴۳ سال گذشته از عمر انقلاب این کردها بودند که حماسه سازان مرزداری و مرزبانی بودند. در جنگ هشت ساله دفاع مقدس کردها کم‌ هزینه ندادند؛ در تمام انتخابات ها و مناسبت ها و ایام در کشور کردها پای ثابت همکاری و همراهی نظام بودند.

نماینده مردم سنندج در مجلس همچنین خواستار چشم‌پوشی از اشتباه جوانانی که مرتکب جرم شده‌اند و همچنین باز کردن باب گفت‌وگو با منتقدان از سوی قوه قضاییه شد و عنوان کرد: به عنوان نماینده کردستان از دستگاه قضا و نهادها مرتبط در استان کردستان درخواست می نمایم جهت رفع نگرانی و اضطراب والدین نسبت به آزادی فرزندان آنها که مرتکب اشتباه شده اند و پشیمان هستند اقدام نمایند؛ چرا که این گفته رهبر معظم انقلاب حکم یک سند بالادستی را دارد که فرموده اند همه یک حکم ندارند بلکه جوانان و نوجوانانی هستند که بر اثر هیجانات ناشی از ملاحظه یک برنامه تلویزیونی به خیابان ها می آیند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1928
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.