حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
گزارش؛

روایت جوان کارآفرینی که غرق در گل و زیبایی است+ فیلم

  • کد خبر : 24139
  • 14 آذر 1402 - 9:43
روایت جوان کارآفرینی که غرق در گل و زیبایی است+ فیلم
حمید زارعی جوان ۲۸ ساله سنندجی است که مدرک کارشناسی کشاورزی دارد و همراه برادرش حدود ۷ سال است در بحث پرورش گل و گیاه فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امروزه افراد زیادی به فکر کسب درآمد از طریق کارآفرینی با گل و گیاه افتاده‌اند.

اما پا گذاشتن به عرصه بازار پرورش گل و گیاه احتیاج به اطلاعات زیاد و بررسی شرایط حاکم دارد.

برای اینکه شما هم یکی از کارآفرینان موفق در این زمینه شوید بهتر است پیش از راه اندازی این کسب و کار در مورد میزان سود آن، هزینه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی و چگونگی انتخاب گیاه مناسب بیشتر بدانید.

حاصلخیزی استان کردستان زبانزد است و همین موضوع شرایط خوبی را برای پرورش گل و گیاه فراهم کرده و در این زمینه کارآفرینان موفقی هستند که با تلاش و پشتکار مشغول به کار هستند.

حمید زارعی جوان ۲۸ ساله سنندجی است که مدرک کارشناسی کشاورزی دارد و همراه برادرش حدود ۷ سال است در بحث پرورش گل و گیاه فعالیت می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: قبلا پدرم در شهر اهواز گل فروشی داشت که به محض برگشت به سنندج همراه برادرم این گلخانه را با نام بلوم به معنای غنچه راه‌اندازی کردیم و به صورت مستقیم برای ۷ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همه ما در جای جای شهرهای بزرگ یا حاشیه شهرهای مختلف شاهد گلخانه های بزرگ و کوچک بوده‌ایم. هر کدام از آنها مشغول پرورش گلها و گیاهان مختلفی هستند اما گر به بطن کارشان نفوذ کنید و از آن ها در مورد میزان سود و زیانشان بپرسید شاید با کسانی برخورد کنید که از نتیجه کارشان راضی نیستند. چرا که نکات مهمی در راه‌اندازی یکی کسب و کار و کسب درآمد با کارآفرینی با پرورش گل و گیاه وجود دارد که اگر به آن ها توجه نکنید به سود مورد دلخواهتان نمی‌رسید.

وی یادآور شد: متاسفانه مسئولین نه تنها هیچ حمایتی در این راستا برای ما نداشتند بلکه حتی در بحث گازهای به این گلخانه برای ما مانع ایجاد می‌کنند و مجبوریم از گازوئیل برای گرم کردن این گلخانه استفاده کنیم که این خود یکی از مشکلات اساسی ما در بحث گلخانه است.

وی ادامه داد: گلها به نظر من موجودات زنده‌ای هستند که محبت را احساس می‌کنند لذا توصیه می‌کنم به جوانانی که تصمیم می‌گیرند از راه کارآفرینی گل و گیاه و پرورش آنها کسب درآمد کنند به چشم کاری پاره وقت به آن نگاه نکنید. چرا که گیاهان نیاز دارند برای آن ها وقت بگذارید و یک غفلت ساده باعث از بین رفتن محصولات شما میشود و علاوه بر این برای موفقیت در این کار باید عاشق گیاهان و پرورش آنها باشید.

این جوان کردستانی هم مانند تمام کارآفرینان فرازونشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت تا به این جایگاه برسد، همیشه که روزهای خوش انسان است بالاخره روزهایی می‌رسد که انسان شاید بدترین اتفاق را هم پشت سر بگذارد اما موضوع مهم در زندگی حمید زارعی پشتکار و اراده بالایش است که طی این سال‌ها همواره موجب شد باوجود سختی‌ها از تولید پا پَس نکشد.

این کارافرین تصریح می‌کند: طبیعی است هر کاری توام با پیروزی و شکست است و هیچ انسان موفقی نیست که طعم شکست را نچشیده باشد من هم از این قاعده به دور نیستم اما تمام توان و تلاش خود را خواهم کرد تا بتوانم بهترین در کارم باشم.

آری کارآفرینی تنها در یک کلمه خلاصه نمی‌شود بلکه همت عالی را به دنبال خود دارد و بسیاری از کسانی که این روزها در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار گرفته‌اند در ابتدا با رنج و سختی کار را شروع کردند اما همت عالی و اراده آنان سبب شد پا پس نکشند و راه سخت را به امید موفقیت طی کنند.

این روزها بازار فروش گل های تزئینی و آپارتمانی داغ داغ است. از آنجا که بیشتر مردم عاشق زیبایی گل های خوش رنگ و لعاب هستند با برخورد به هر گلدانی که کمی خاص و عجیب تر از بقیه باشد می ایستند، اطلاعاتی درباره‌ی آن می گیرند و اگر خوششان آمد آن را می خرند.

فعالیت ۱۲۰ واحد گلخانه در کردستان

در استان کردستان در حال حاضر ۱۲۰ واحد گلخانه‌ای وجود دارد و سطح زیر کشت این واحد‌های گلخانه‌ای ۴۴ هکتار است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۸ هزار تن محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی وصیفی، توت فرنگی و گیاهان دارویی در استان کردستان تولید و روانه بازار می‌شود.

پوردانش افزود: استفاده از روش هیدورپونیک در گلخانه گل‌های زینتی مزیتی است که باعث افزایش عملکرد در این گلخانه‌ها شده است

وی گفت: تولید گل‌های زینتی گل رز هم چند سالی است که به صورت گلخانه‌ای در این استان توسط بهره برداران شروع شده است.

پوردانش افزود: دو واحد گلخانه گل زینتی با ۳۵۰۰ متر مربع در استان فعال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24139
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.