حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
گزارش؛

رفع تنش آبی در روستاهای بیجار به همت سپاه پاسداران

  • کد خبر : 19896
  • 01 آبان 1402 - 9:47
رفع تنش آبی در روستاهای بیجار به همت سپاه پاسداران
قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی در کنار یکدیگر در ایجاد درآمد در روستا، آمایش سرزمینی به ویژه در مناطق روستایی و جامع هدف شامل افراد نیازمند و رفع تنش آبی در سه روستای شهرستان بیجار با موفقیت همراه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، هر زمان که عرصه‌ای برای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار به میان می‌آید، نیروهای بسیجی و جهاد سپاه هستند که بصورت داوطلبانه و تخصصی به میدان می‌آیند.

بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن(ع) که همکاری و همیاری مناسبی در خدمت‌رسانی به مردم دارند، امروز آستین همت را بالا زده و با ورود به رفع تنش آبی در منطقه، با تکمیل پروژه منبع و مخزن اتاق فرمان ۳۰۰ مترمکعبی روستای خانداقلی، توانستند اولین مخرن بزرگ آبرسانی در طرح محرومیت‌زدایی را به سرانجام برسانند.

مسئول بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن(ع) سپاه بیجار در گفتگو با خبرنگار ما، اظهارداشت: این پروژه عظیم که در رفع تنش آبی منطقه تاثیر بسزایی دارد، هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی برخوردار است و می‌تواند مشکل تامین آب مورد نیاز جمعیت ۲۷۰۰ نفری این روستا را مرتفع کند.

جواد مولودی خدمت بی‌منت را اصلی‌ترین شعار جهادگران بسیجی عنوان و تصریح کرد: بسیج سازندگی در دو عرصه قرارگاه اقتصاد مقاومتی و سازندگی در حال فعالیت است که در قرارگاه اقتصادمقاومتی در خصوص توانمندسازی واستفاده از ظرفیت‌ها برای قوی سازی اقتصاد خانوار‌ها فعالیت‌هایی در دست اجرا است و با تکیه بر توان داخل، اقتصاد خانوار‌ها تقویت می‌شود.

وی افزود: دومین پروژه آبرسانی که در ساخت و بتن‌ریزی دومین مخزن بزرگ ۳۰۰ مترمکعبی در روستای زینل در حال اجرا است، امروز توسط قرارگاه نهضت آبرسانی امام حسن(ع) می‌تواند مشکل ۳۷۰ خانوار این روستا در آینده نزدیک را مرتفع کند.

مسئول بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن(ع) سپاه بیجارگفت: بسیج در تمام عرصه‌ها حضوری فعال دارد و همه اقشار برای فعالیت جهادی می‌توانند وارد میدان شوند، اقشار مختلف مردم می‌توانند در بسیج کارگری، بسیج ادارات، پزشکان و.. برای فعالیت‌های بسیجی ومحرومیت‌زدایی اقدام کنند.

مولودی توضیح داد: سومین مخزن ۳۰۰ مترمکعبی هم در روستای زینل با اعتباری افزون بر۵۰ میلیارد ریال در حال احداث است که از ۳۵ درصد پیشرفت برخوردار است، با اتمام این پروژه‌ها بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی هزینه خواهد شد.

وی افزود: در راستای نهضت بسیج آبرسانی این شهرستان که از سال گذشته آغاز شده است، در مجتمع شاه‌گدار پیش از آن اصلاح شبکه داخل روستا انجام شده است و بیشتر خانوارها دارای کنتور می‌باشند که از هدررفت آب پیشگیری شود که تمامی این موارد بصورت رایگان توسط بسیج سازندگی و قرارگاه تامین شده است.

مسئول بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن(ع) سپاه بیجار گفت: از دیگر برنامه‌های اجرایی می‌توان به حفر چاه ۱۲۰ متری در روستای چولجه اشاره کرد که می‌تواند تنش آبی روستاهای حسن تیمور و سایر روستاهای همجوار را رفع کند.

وی افرود: این پروژه با همت بسیج سازندگی با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال و در مدت زمان کمتر از۲ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مولودی گفت: در طرح اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی، امسال بسیج سازندگی با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی این شهرستان که شامل دامپروری، زنبورداری، پرورش طیور، پرورش‌ماهی، فرش‌بافی، پرورش قارچ، خیاطی و غیره به ۶۳ نفر از متقاضیان اهدا شد.

وی افزود: هرجایی احساس نیاز شود بسیج سازندگی پای کار است آنگونه که در زلزله سی‌سخت گروه‌های جهادی با سیل امکانات مردمی به کمک هموطنان شتافتند و در اجتماع مردمی اربعین حسینی پزشکان جهادی به اقدامات بسیار ارزشمندی پرداختند.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) بیجار در پایان، بیان کرد: به دنبال رفع محرومیت‌ها در حوزه آب، ساخت مسکن، مدارس، راه روستایی، حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری، اشتغالزایی، تقویت حوزه کشاورزی و دانش بنیان هستیم تا ماندگاری جمعیت رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19896
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.