حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

رفتار دوگانه مدیرکل محیط زیست کردستان در حفاظت از دریاچه زریوار

  • کد خبر : 10505
  • 23 اردیبهشت 1402 - 7:45
رفتار دوگانه مدیرکل محیط زیست کردستان در حفاظت از دریاچه زریوار
مدیرکل محترم محیط زیست کردستان در حالی مدعی دفاع از حریم دریاچه زریوار می‌باشد که شاهد برداشت بی‌رویه آب به صورت غیرمجاز از سطح دریاچه، زمین‌خواری توسط باغداران غیرمجاز، ایجاد کباب ماهی فروشی‌ها و باغ‌های مختلف تفریحی در اطراف دریاچه هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دریاچه آب شیرین زریوار یا زریبار در ۱۳۰ كیلومتری شمال غربی سنندج مرکز استان کردستان و در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان واقع شده و از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود که یکی از منحصر به فردترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان به شمار می‌رود و تنها تالابی است که تاکنون خشک نشده است و می‌طلبد که تمامی ارگان‌ها و ادارات و سازمان‌ها در حفاظت و حراست از این دریاچه اهتمام ویژه داشته باشند که به عنوان یکی از مناطق اصلی گردشگری استان کردستان نیز شناخته می‌شود.

باید گفت شهر مریوان به واسطه وجود دریاچه زریوار و از سویی به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد خود در طول هشت سال جنگ تحمیلی و وجود یادمان‌های شهدا و بخصوص یادمانی که در مجاورت دریاچه زریوار قرار دارد، که قدمگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می‌باشند؛ سالانه میزبان جمع زیادی از توریست‌ها و نیز کاروان‌های راهیان‌نور از سراسر کشور می‌باشد که بر اساس برآوردها بیش از ۵۰ هزار نفر در سال از این شهر بازدید به عمل می‌آورند.

از سویی نباید فراموش کرد که شهر مریوان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود که با گسترش صنعت گردشگری، اشتغال‌زایی مناسبی برای جوانان این شهر فراهم می‌گردد

در چنین شرایطی یکی از نیازهای ضروری شهر مریوان وجود یک زائرسرا و یا یک نمازخانه در محدوده یادمان شهدا در مجاورت دریاچه زریوار می‌باشد که لازمه هر شهر توریستی و زیارتی محسوب می‌شود و توجه به ان اهمیت ویژه‌ای در میان مسئولین نیز باید داشته باشد که متاسفانه برخی افراد چنین رضایتی ندارند و گویی با دینداری مردم نیز مشکل پیدا کرده‌اند!

در همین خصوص باید گفت متاسفانه مدیر کل محیط زیست کردستان بی‌اهمیت به این مسئله در تلاش است تا مانع از ایجاد یک نمازخانه برای مردم و مسافرین بسیاری باشد که از شهرهای دور و نزدیک به مریوان سفر می‌کنند و برای ادای فرائض دینی خود جایی در محدوده مکان‌های زیارتی و تفریحی شهر ندارند!

گفتنی است مدیر کل محیط زیست کردستان در حالی مانع تراشی برای ساخت یک نمازخانه دارد که مدعی حفاظت از محدوده دریاچه زریوار است و چنین وانمود می‌کند که ساخت یک نمازخانه می‌تواند محیط دریاچه زریوار را دستخوش تغییرات نماید که در این خصوص لازم است ایشان در رابطه با معضلاتی که با نظارت محیط زیست کردستان برای دریاچه زریوار ایجاد شده است پاسخ دهد که از ان جمله می توان به مواردی همچون برداشت بی‌رویه آب به صورت غیرمجاز، ایجاد مزارع سبزی کاری و مرکبات در اطراف دریاچه با برداشت بی رویه آب زیرسطحی اشاره نمود.

همچنین لازم است مدیرکل محترم محیط زیست در خصوص زمین خواری‌ها توسط باغداران غیرمجاز در محدوده دریاچه زریوار، کباب ماهی فروشی‌ها و باغ‌های مختلف تفریحی که در اطراف این محیط ایجاد شده‌اند نیز پاسخگو باشد!

شما که مدعی حمایت از دریاچه زریوار هستید چگونه تاکنون در برابر این ساخت و سازها و برداشت‌های بی رویه آب از دریاچه زریوار جبهه گیری نکرده اید؟

چرا در حالی که ۱۲ کیلومتر از کمربندی مریوان در محدوده دریاچه زریوار قرار گرفته است در این خصوص سخنی به زبان نمی‌آورید؟

چگونه است که برای احیای دریاچه زریوار اقدامی در خصوص جلوگیری از رشد نی‌زارها و یا حتی یک لای روبی ساده ندارید و مدعی دفاع از حریم دریاچه هستید؟

این رفتار دوگانه مدیرکل محیط زیست کردستان هیچ نوع ذهنیتی برای انسان ایجاد نخواهد کرد جز انکه برخورد قهرآمیز ایشان با ساخت یک نمازخانه را به ذهن انسان وارد می کند که جای تعجب است در دولت انقلابی و عدالت محور چگونه است که چنین افرادی به عنوان مدیر کل در جایگاهی چون محیط زیست قرار می گیرند!!

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10505
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام برشما دلسوزان کردتودی خسته نباشید
    از شما خوبان بیش ازینها انتظار داشتیم که زودتر ازینها به فکر ارزیابی و بررسی نتایج مدیریتی یا بهتر بگوییم سوءمدیریت مدیر محیط زیست آقای الف.ح. باشید بعد از ۱۴ ماه بی برنامگی و آشفتگی در محیط زیست خوب است یادی از آن کردید. به واقعیتها اشاره کرده اید. دست مریضاد. هرچند خرابیها و سوء استفاده از بیت المال و حق و حقوق محیط بانان و تالاب و مناطق حفاظت شده و معادن و سدها و دانه بندی شن و ماسه در استان کردستان خیلی انبوه تر از آن است که از بیرون دیده شود. خانه از پای بست ویران است. با این بگیر و ببندها که گند سازمانش هم درامده، مدیر اینجا هم بزودی باید بساطش را جمع کند. دریغا که آب به یغما رفته به جوی باز نمی گردد هرچند که مدیر و مدیران محیط زیست این استان و هم مرکز باید پاسخ گو باشند.

  2. درود***خواهشمندم اضافه کنید در اوج کمبود اعتبارات و نبود سیستم کامپیوتر به منظور انجام کارهای اداری در اداره مریوان، پاداشهای نجومی به نورچشمیها و خرید خودرو سواری سورن برای اداره کل که در اختیار مدیرکل باشد*حتی گرفتن سایپای مریوان که برای پایشها استفاده می شد و تمرکز دادن همه ریز و درشت امکانات در مرکز استان *دادن دهها مجوز گردشگری به امضای رییس اداره محیط زیست مریوان و مدیر کل محیط زیست کردستان فقط در حریم دریاچه و تالاب بین المللی زریبار در دوره سالیان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حدی که چند سال دیگر فقط باتلاقی از تالاب باقی بماند * تشکیل مقدمات و ملاقاتهای غیرکاری برای گرفتن زمین در بهترین نقطه شهر به نفع عده ای از خواص اداره که چندین دفعه در شهرک پردیس یا از مسکن مهر زمین گرفته اند***

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.