حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
امام جمعه شهرستان دهگلان:

رزمندگان اسلام با الگوپذیری از مکتب عاشورا زیباترین لحظات تاریخ انقلاب اسلامی را ساختند

  • کد خبر : 17939
  • 08 مهر 1402 - 8:32
رزمندگان اسلام با الگوپذیری از مکتب عاشورا زیباترین لحظات تاریخ انقلاب اسلامی را ساختند
امام جمعه دهگلان گفت: رزمندگان اسلام با الگوپذیری از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) به ایستادگی و جهاد در مقابل رژیم بعثی عراق پرداخته و با تکیه بر قدرت ایمان و اراده خویش، پرافتخارترین لحظات را برای تاریخ انقلاب اسلامی بوجود آوردند.

عبدالسلام محمدی صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یادآور خاطرات تلخی است که دشمن بطور ناجوانمردانه با حمایت کشورهای استعمارگر به ملت مظلوم و بی‌دفاع ایران حمله کرد که در حمله رژیم بعثی عراق به میهن عزیز ایران، ملت انقلابی به فرمان امام خمینی (ره) علیه دشمن متعرض که از سوی استکبار جهانی پشتیبانی و تجهیز می‌شد، بسیج شده و به مبارزه برخاستند.

وی افزود: این جنگ بی‌امان، هشت سال استقامت، ایستادگی، ایثار و شجاعت رزمندگان اسلام در برابر ظلم و زیاده خواهی مستکبرین را به دنبال داشت، این رزمندگان با الگوپذیری از مکتب عاشورا به ایستادگی در برابر رژیم بعثی عراق پرداخته و با کمترین امکانات و تکیه بر قدرت ایمان و اراده و ایثار و از خودگذشتگی، پر‌افتخارترین لحظات تاریخ انقلاب اسلامی را ساختند و اجازه تعرض حتی به یک وجب از خاک میهن عزیز را به بیگانگان ندادند.

امام جمعه شهرستان دهگلان در ادامه یادآور شد: البته نباید فراموش کرد که دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی به‌دنبال فتنه‌انگیزی بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد که داشتن آگاهی و بصیرت مردم در زمینه فتنه‌گری و دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب موضوعی مهم تلقی می‌شود و هوشیاری مردم و حرکت به‌سوی دیانت و انقلاب سبب خنثی‌سازی تمامی اهداف شوم دشمنان خواهد شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان، اظهار داشت: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی و‌ شجاعت خود در پی تحقق پیام بی‌توجهی به خود در مقابل اهداف الهی بود و شهیدان بر این باور و عقیده بودند که اگر بخواهیم خدا را از خود خشنود سازیم باید خودمان را در برابر اهداف الهی نادیده بگیریم که انقلاب و جنگ تحمیلی هشت ساله به برکت ایثار، فداکاری و گذشت همین شهیدان پیروز میدان شد.

محمدی اضافه کرد: حضور در جبهه‌های جنگ و احساس مسئولیت در رزمندگان، آنان را در نزد پروردگار به درجه بالایی از عرفان رسانیده بود به طوری‌ که پسر بچه ای سیزده ساله برای تداوم نظام و انقلاب اسلامی ایران جان خویش را فدا می‌کند و ذره ای تردید به دل خود راه نمی‌دهد که رهبر کبیر انقلاب در مورد این شهید والامقام می‌فرماید: “رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک می‌رود”،

به گفته وی بزرگترین درس شجاعت و ایثار و فداکاری را باید از شهید فهمیده آموخت که برای تحقق آرمان‌های نظام و کشورش از جان و آرزوهایش بگذرد و وجودش را فدای میهنش کند که قطعاً در نزد پروردگارش ارج و قرب دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نیز اگر در کشور اتفاقی رخ دهد، جوانان انقلابی، همچون رزمندگان سالهای جنگ به سرعت در میدان نبرد حضور پیدا کرده و در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب خواهند جنگید.

محمدی در ادامه گفت: جوانان ایران زمین پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز میدان‌دار، طلایه‌دار و پرچم‌دار گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: جوانان امروز باید رهروان خوبی برای شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و همچنین قدردان زحماتی که رزمندگان برای حفظ امنیت و ثبات در کشور کشیده‌اند، باشند.

امام جمعه شهرستان دهگلان در ادامه مطلب بیان داشت: دشمن در دانشگاه‌ها و مدارس ایران، در حال برنامه‌ریزی، تفکر و طراحی درباره چگونگی از بین بردن نظام ایران بوده و هست، ما نیز باید در مقابل طراح خوب، متفکر و فکور و زمان‌شناس خوبی باشیم، نوجوانان و جوانان امروز آیندگان و فرهیختگان این مملکت هستند، همین جوانان در آینده نه چندان دور در پست مدیریتی خدمت کرده و آینده ایران زمین را رقم می‌زنند.

وی در پایان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیرشان اذعان نمودند که ما نزدیک قله‌ایم و پیروزی قطعی است، به یمن ایثار و فداکاری رزمندگان دفاع مقدس توانسته‌ایم، دامنه سخت کوه را بالا کشیده و به نوک قله رسیده‌ایم، اما باید احتیاط و مراقبت کرد تا حوادثی که دشمن برای ما تدارک دیده را مدیریت کنیم، دشمن با ابزار رسانه، یک اختلال ادراکی را ایجاد و تلاش برای تضعیف و وابستگی ایران به کشورهای بیگانه را فراهم کرده است و این موضوع لزوم بیداری و هوشیاری همه ملت را می‌طلبد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17939
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.