حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

رزمایش مقابله با عملیات تروریستی و خرابکارانه در بیجار برگزار شد

  • کد خبر : 22940
  • 30 آبان 1402 - 12:48
رزمایش مقابله با عملیات تروریستی و خرابکارانه در بیجار برگزار شد
رزمایش سطح A مقابله با عملیات تروریستی و خرابکارانه در ایستگاه‌های CGS شهر بیجار و ایستگاه اصلی مستقر در روستای خورخوره از توابع شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و استان زنجان و جمعی از مسئولین شهرستانی، رزمایش مقابله با عملیات تروریستی و خرابکارانه در ایستگاه‌های گاز شهرستان بیجار برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: رسالت پدافند غیرعامل تحکیم زیرساخت‌ها، پیشگیری از بحران و مدیریت شرایط بحرانی است.

احمد محمدرضایی با اشاره به اینکه حوزه کار پدافند غیرعامل بسیار گسترده است، افزود: توجه به الزامات پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازها، تقویت زیرساخت‌های سایبری، تاب آوری شهرها، تشکیل قرارگاه‌های زیستی، مردم محور و غیره بخشی از اقدامات این نهاد است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ تامین برق موردنیاز دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان و مراکز حساس در شرایط بحرانی پیگیری شده است و این مراکز به دستگاه ژنراتور برق مجهز هستند و در صورت بحران گاز نیز، مشترکان صنعتی باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان با اشاره به اینکه طبق الزامات قانونی، تمامی پروژه‌های استان از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارای پیوست پدافند غیرعامل هستند و مجهز بودن به دستگاه ژنراتور برق جز لاینفک این مراکز است، تاکید کرد: شناسایی و دسته بندی چالش‌ها و تهدیدها امری بسیار مهم است از این رو هر دستگاه باید بر روی موضوعات تخصصی حوزه خود کار کرده تا این موانع را برطرف کند.

مدیرکل شرکت گاز کردستان هم در این رزمایش گفت: این رزمایش با سناریوی عملیات خرابکارانه به ایستگاه خورخوره و بروز حادثه انفجار و آتش سوزی با همیاری شرکت گاز استان کردستان و زنجان به عنوان استان معین و منطقه ۷ عملیات انتقال گاز و سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی برنامه ریزی شده است.

احمدفله‌گری با اشاره به گستردگی و شدت حادثه در سناریوی پیش بینی شده اظهار داشت: این حادثه به دلیل ضرورت مدیریت بحران قطع گاز درشهرستان، آتش سوزی و انفجار و همچنین تامین گاز مورد نیاز مشترکین از کوتاه ترین مسیر و کاهش اتلاف وقت و افت فشار گاز از اهمیت بالایی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: در این رزمایش ۱۲ ایستگاه TBS و ۲۸ ایستگاه گاز صنایع عمده درگیر بوده اند که ضرورت داشته است با کنترل بحران و قطع اولیه جریان گاز با تمهیدات لازم و سطح بندی مصارف با اولویت نسبت به تامین گاز مشترکین خانگی اقدام کرد.

فعله‌‎گری ادامه داد: این رزمایش نیز همانند تمامی رزمایش های عملیاتی و امدادی با هدف حفظ آمادگی نیروها، هماهنگی دستگاه های اجرایی و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکردی در زمان بحران برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان توضیح داد: سامانه ۱۹۴ شهرستان بیجار به استان متصل می‌شود و امروز با این اقدام، ۶ شهرستان به مرکز پاسخگویی کردستان متصل می‌شوند.

در پایان از خودروی مخصوص برقراری ارتباط بصورت ماهواره‌ایی و بیسیمی با پوشش کامل صدا و تصویر بصورت نطقه‌ایی و هوایی، به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22940
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.