حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

ردای سپید زمستان بر تن کردستان+ عکس و فیلم

  • کد خبر : 26700
  • 24 دی 1402 - 7:07
ردای سپید زمستان بر تن کردستان+ عکس و فیلم
زمستان بانوی بی دریغ فصل ها و مادر گردش ایام در دفتر هزار رنگ زمین است. بانوی بی ریایی که هرگز رنگی دگر را بر ردای سفید قداست ترجیح نمی دهد!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، چهار روز پيش که کردستان، خيلي دير، شاهد اولين بارش‌های زمستانی خود شد، خوشبختانه در بسیاری از شهرستان‌ها شاهد بارش برف و باران بودیم که به گفته اداره کل هواشناسی کردستان در روزهای آینده بارش بیشتر خواهد شد و این نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی خواهد بود.

و بعد از انتشار هشدار هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی این سازمان در فعال شدن سامانه‌ای که بارش برف و کولاک شدید در حد هشدار سطح قرمز را در شمال استان کردستان (شهرستان‌های سقز و بانه) به دنبال دارد، ستاد بحران این شهرستان‌ها تشکیل و بر آمادگی همه ادارات عضو این ستاد تاکید شد.

محور سقز-بانه مسدود شد

بنا به اعلام راهداری استان کردستان و به دلیل بارش،شدید برف و کولاک محور سقز- بانه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در حال حاضر،محور سقز-بانه با بارش،شدید برف و کولاک و مه شدید مواجه است بنابراین از رانندگان تقاضا می‌شود تا اطلاع ثانوی به هیچ عنوان از این محور تردد نکنند.

همچنین براساس اعلام راهداری ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از ۲متر رسیده و تعدادی از خودروهای شخصی عوامل راهداری زیربرف مدفون شده است.

امدادرسانی به مسافران گرفتار شده 

توزیع بسته‌های امدادی و امدادرسانی به مسافران گرفتار شده در برف و کولاک توسط نجاتگران هلال احمر کردستان نیز همچنان ادامه دارد.

۲۱ تیم جمعیت هلال احمر و ۱۰۰ نیرو، شامل ۱۰ پایگاه امداد و نجات با ظرفیت ۵۰ امدادگر و ۱۰ تیم پشتیبان و یک تیم واکنش سریع در آماده باش کامل برای خدمت رسانی در برف و کولاک هستند.

 

مدارس ابتدایی شهرستان دیواندره روز یکشنبه غیرحضوری است

با توجه به کولاک برف، برودت هوا و مسدود شدن تمام معابر و به پیشنهاد مدیر آموزش و پرورش و موافقت فرماندار شهرستان دیواندره، امروز یکشنبه فعالیت کلیه مدارس ابتدایی شهر و روستای این شهرستان در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

براساس این گزارش همچنین مراکز پیش دبستانی در این روز تعطیل است.

راه ارتباطی ۲۳ روستای کردستان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با تلاش نیروهای راهداری راه ارتباطی ۲۳ روستا‌ی استان بازگشایی شد.

فرزاد حسنی اظهار داشت: با تقویت سامانه بارشی در استان از شب گذشته و بارش سنگین برف و کولاک شدید راه ارتباطی ۳۸ روستای استان مسدود شده بود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: با تلاش راهداران راه ۲۳ روستای استان بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی محور ارتباطی ۱۵ روستای دیگر ادامه دارد.

وی به وضعیت محورهای استان نیز اشاره کرد و گفت: تردد در گردنه‌های کانی نیمه‌روژه دیواندره و خان بانه با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

بارش یک متری برف در روستای کول دیواندره

بارش برف در روستای کول از توابع شهرستان دیواندره ۲۳ دیماه یه یک متر رسید.

علی پناهی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار کرد: پس از سلین، سروآباد با ۱۲ میلیمتر، مریوان ۱۱۵ میلیمتر، بانه ۴۷ میلیمتر، آویهنگ با ۴۵ میلیمتر، هزارکانیان با ۳۸ میلیمتر، حاجی ممدان ۳۷ میلیمتر و سقز ۲۴ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته اند.

وی به ارتفاع برف در برخی ایستگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: بیشترین ارتفاع برف موجود در ایستگاه هزارکانیان با ۲۵ سانتی متر، زرینه هفت سانتی متر و بیجار چهار سانتی متر ثبت شده است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: این سامانه بارشی تا قبل از ظهر روز یکشنبه فعال است و از بعدازظهر روز دوشنبه بارش‌ها بصورت پراکنده بوده و از شدت آن کاسته خواهد شد.

پناهی اضافه کرد: عمده بارش‌ها در مدت باقیمانده از فعالیت این سامانه در مریوان، سروآباد، غرب شهرستان سقز، ارتفاعات مرکزی و غرب سنندج و کامیاران است و بصورت باران و برف و در ارتفاعات و گردنه‌ها اغلب برف خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی از ظهر روز دوشنبه از استان خارج و دمای هوا با کاهش هفت درجه ای روبرو خواهد شد و سرما و یخبندان بر استان حاکم می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26700
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.