حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
استاندار کردستان خبر داد:

رتبه نخست کردستان در جذب تخصیص‌ها با دریافت ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار

  • کد خبر : 21062
  • 12 آبان 1402 - 17:44
رتبه نخست کردستان در جذب تخصیص‌ها با دریافت ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار
استاندار کردستان گفت: از مجموع مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به کردستان، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص نقد دریافت شد که به نسبت سرانه، رتبه نخست جذب تخصیص‌ها را کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه شورای توسعه استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با قدردانی از حضور گسترده و پرشور روز گذشته و امروز مردم در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: پس از سفر نخست سال گذشته؛ رفع محرومیت و کاستن فاصله طبقاتی و اتمام پروژه‌ها که سال‌های سال مردم منتظر آن بودند با تمرکز بر اولویت‌ها، را در اولویت قرار دادیم.

به گفته وی پروژه راه‌آهن با بدهی چندصد میلیاردی متوقف بود و در حالی‌که جشن افتتاح آن گرفته شده بود، تحویل دولت سیزدهم داده شد که خوشبختانه با روحیه جهادی آن را به اتمام رساندیم و تقدیم مردم شد.

وی افزود: از مجموع مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به کردستان، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص نقد دریافت شد که به نسبت سرانه، رتبه نخست جذب تخصیص‌ها را کسب کرده‌ایم.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: در این دولت علاوه‌بر اتمام‌ پروژه‌ها و پیگیری مصوبات جهت جهش و ارتقای شاخص‌ها دنبال خواهد شد.

وی بیان‌ کرد: علاوه بر اتمام پروژه‌ها؛ در استان تمرکز بر مزیت اصلی استان کردستان، یعنی فرهنگ و هنر در اولویت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در استان قرار گرفته است. سال گذشته با بزرگ‌نمایی و اغراق دشمنان در شرایطی که در استان داشتیم، با هوشیاری و بصیرت مروم خواسته دشمن محقق نشد.

استاندار کردستان ابراز داشت: امسال در سالگرد اغتشاشات که میلاد پیامبر(ص) کردستان را به مرکز وحدت و انسجام تبدیل کرد، شاهد برپایی جشن‌های مختلف با حضور گشترده مردم بودیم.

وی اربعین را یک فرصت برای استان دانست و اذعان کرد: استان کردستان در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن جزو ۵ استان برتر در مرگ و میر جاده‌ای بوده که به برکت اربعین و رفع نقاط حادثه‌خیز با ۲۴ پله بهبود، رتبه چهارم را از لحاظ وضعیت بهتر و در شش ماهه نخست امسال با ۰٫۶ درصد فاصله با استان اول کشور داشتیم که این اتفاق مثبتی است.

استاندار کردستان یادآور شد: هنوز کارهای زیاد بر زمین مانده دارد که آن هم مربوط به سالیان گذشته و انباشته شده که امیدواریم با روحیه جهادی و نگاه مثبت دولت بتوانیم اینها را برطرف کنیم.

 

زارعی‌کوشا گفت: کردستان به جایگاه بسیار مناسبتی در حیطه فرهنگ و هنر و اقتصاد و عمران و آبادانی خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21062
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.