حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار: به دلیل عدم شغل محکوم به دیم‌کاری هستیم/ قیمت خرید گندم با نرخ تورم سازگار نیست

  • کد خبر : 11101
  • 02 خرداد 1402 - 7:53
رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار: به دلیل عدم شغل محکوم به دیم‌کاری هستیم/ قیمت خرید گندم با نرخ تورم سازگار نیست
رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار عنوان کرد: قیمت خرید گندم متناسب با نرخ تورم نیست و مسوولان فقط شعار حمایت از تولید می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سیدحسین رحیمی به درخواست‌های کشاورزان از دولت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت پایین گندم و عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم  موجب اعتراض تمامی کشاورزان شده است.

وی با اشاره به هزینه‌ها و مقایسه قیمت و تفاوت فاحش این محصول استراتژیک در ایران باکشورهای همجوار، گفت: قطعا اگر خواسته افزایش قیمت گندم جدی گرفته نشود شاهد قاچاق گندم خواهیم بود و محموله‌های گندم بجای کارخانه‌های آرد و سیلوها از انبارعلوفه و خوراک دامداری‌ها سر درخواهد آورد.

رحیمی با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات به بخش مکانیزاسیون برای خرید تراکتور و کمباین گفت: وزرات جهاد کشاورزی هیچگونه نظارتی برنحوه توزیع تراکتور و کمباین ندارد و این از موارد اعتراض کشاورزان زحمتکش است.

ربیس نظام صنفی کشاورزان بیجار بیان کرد: صدها هزار نفر که در این سال‌ها در جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده به امید آن که روزی صاحب تراکتور یا کمباین شوند اما اکنون و در عمل مشاهده می‌شود به علت عدم حضور جهاد کشاورزی تراکتورسازی و کارخانه کمباین سازی هر روز تصمیم جدیدی در راستای توزیع اتخاذ می‌کنند.

وی با ابراز گلایه از عدم رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی گفت: در عمل کشاورزان را دریابید چرا که صرفا با اعطای وام ۲۵ درصدی به کشاورزان مشکلات این بخش مهم حل نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دیم.کاری برای کشاورزان بیجاری افتخار نیست، گفت: ما در دیار گروس به دلیل عدم شغل محکوم به دیم‌کاری هستیم و گرنه قطعا کشاورزی را رها می‌کردیم چرا که همه ساله کشاورز دیم کار متضرر می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه تنها ۲ درصد کشاورزی بیجار آبی است، گفت: این در حالی است که میانگین کشوری ۴۶ درصد است.

وی افزود: کشاورزان شاهد خروج رواناب‌ها و سدهای موجود به استان‌های دیگر هستند که متاسفانه هیچ گونه تخصیصی به بخش کشاورزی بیجار تعلق نگرفته است.

وی ادامه داد: خواسته تمام کشاورزان استان کردستان به ویژه دیار گروس  افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و رسیدگی به آن است.

وی ادامه داد: اگر مسوولین در ادعای حمایت از تولید صادق هستند باید صدای اعتراض کشاورزان دیم کار را بشنوند و برای مشکلاتشان چاره‌ای اندیشه کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزان بیجار خواستار قیمت.گذاری گندم‌ به نرخ ۲۰ هزار تومان شد و گفت: اگر این‌ امر صورت نگیرد شعار مسولان در حمایت از تولیدکنندگان در حد سخن است.

وی بیان کرد: تنها محصولی که با توجه به بالا رفتن نرخ دلار افزایش قیمت نداشته بخش کشاورزی و گندم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11101
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.