حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد:

راه اندازی سامانه سرای بهبود یافتگان فاقد سرپناه/ ساماندهی معتادان متجاهر مطالبه مردم است

  • کد خبر : 12610
  • 01 تیر 1402 - 9:43
راه اندازی سامانه سرای بهبود یافتگان فاقد سرپناه/ ساماندهی معتادان متجاهر مطالبه مردم است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان راه اندازی سامانه سرای بهبود یافتگان فاقد سرپناه را به عنوان طرح مکمل ماده ۱۶ عنوان کرد و گفت: ساماندهی معتادان متجاهر از مطالبات مردم است.

سردار علی آزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با تبریک سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: ۸ کمیته مقابله با عرضه، درمان و حمایت های اجتماعی، مشارکت ها، فرهنگی پیشگیری، حقوقی قضائی، آموزش تحقیقات، شناسایی اموال و کمیسیون فروش در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده در قالب برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۵ کمیته از این کمیته ها در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان فعالیت می کنند که در طی جلسات ماهیانه به مسائل و مشکلات حوزه های مختلف اعتیاد و مواد مخدر رسیدگی می شود.

وی اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری و همدلی تمامی ادارات سطح کردستان با جدیت در مقابله با مواد مخدر و حمایت از جوانان و خانواده ها در مقابل آسیب اعتیاد فعالیت می کند و خوشبختانه با توجه به اینکه فرهنگ مردم استان کردستان فرهنگی غنی و خانواده دوست است، مردم در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و از جمله آسیب اعتیاد، حساس، متعهد و مسئولیت پذیر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: از جمله برنامه های این شورا، تقویت همین حس مسئولیت پذیری مردم و اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر بوده و مهمترین برنامه در کل جامعه برنامه یاریگران زندگی است زیرا تا زمانی که مردم پا به پای مسئولان تلاش نکنند ما در پیشبرد برنامه ها و اهداف مان موفق نخواهیم شد.

سردار آزادی تجارت مواد مخدر را یک تجارت سازمان یافته در جهان توصیف کرد و ادامه داد: ۲۰۰ کشور دنیا با این پدیده شوم درگیر هستند و سالانه هزینه های گزافی به مردمان این کشورها  تحمیل می شود که مهمترین آن نابودی سرمایه های انسانی است.

وی یادآور شد: اعتیاد یک مسئله یک نفر نیست بلکه مسئله یک جامعه و یک ملت است و اعتیاد افراد باعث آسیب رساندن به کل سیستم جامعه و به مرور از بین بردن قشر جوان و نیروی کار جامعه می شود در صورتی که همین نیروی جوان می تواند باعث رشد و ارتقای جامعه شود.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه به اعتیاد بانوان اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه اعتیاد بانوان یا از روی ناآگاهی از آسیب مواد مخدر و یا باورهای غلط در خصوص مواد مخدر است که فرد را در ورطه این بیماری خطرناک قرار می دهد.

سردار آزادی نقش زن در سلامت خانواده و اجتماع را بی بدیل توصیف کرد و گفت: کراهت اعتیاد زمانی بیشتر هویدا می شود که زنان یک جامعه به آن مبتلا می شوند.

وی ضمن اشاره به برخی آمارها از فعالیت شورا مهمترین دستاورد سال ۱۴۰۱ را احداث و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ توصیف کرد و افزود: ساماندهی معتادان متجاهر از مطالبات مردم است و مرکز ماده ۱۶ در همین راستا مد نظر قرار گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان راه اندازی سامانه سرای بهبود یافتگان فاقد سرپناه را به عنوان طرح مکمل ماده ۱۶ عنوان کرد و اظهار کرد: بخشی از فرایند مبارزه با مواد مخدر حمایت و صیانت از بهبود یافتگان است که با راه اندازی سامانه سرا، مکانی امن برای افراد بی سرپناه تامین می شود تا بعد از خروج از کمپ به پاتوق های مصرف بازنگردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12610
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.