حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان خبر داد:

راه‌اندازی ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج/ برنامه‌ریزی مستمر بر کنترل و کاهش ۵ آسیب اجتماعی

  • کد خبر : 10325
  • 19 اردیبهشت 1402 - 8:34
راه‌اندازی ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج/ برنامه‌ریزی مستمر بر کنترل و کاهش ۵ آسیب اجتماعی
سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: ایجاد و راه‌اندازی ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج و تخصیص اعتبار برای برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی در این مناطق و همچنین نهایی شدن طرح مجتمع افراد در معرض آسیب در استان و برنامه‌ریزی جهت جذب و تخصیص اعتبار اولیه برای عملیاتی نمودن این مجتمع از مهم‌ترین این تصمیمات است.

فرانک رستگارنسب سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان در گفت و گو با کُردتودی اظهار داشت: در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در اردیبهشت ۱۳۸۸ و عنایت به اینکه معظم‌له کردستان را یک استان فرهنگی معرفی کردند استانداری کردستان تصمیمات فرهنگی مناسبی اتخاذ نموده تا شاخص فرهنگی بودن کردستان نمود بیشتری داشته باشد.

رستگارنسب اظهار داشت: در همین راستا ایجاد و راه‌اندازی ۴ باب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج و تخصیص اعتبار برای برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی در این مناطق و همچنین نهایی شدن طرح مجتمع افراددر معرض آسیب در استان و برنامه‌ریزی جهت جذب و تخصیص اعتبار اولیه برای عملیاتی نمودن این مجتمع از مهم‌ترین این تصمیمات است.

وی با اشاره به ضرورت، اهمیت و فرآیندهای اجرایی طرح مجتمع آسیب‌دیدگان اجتماعی استان کردستان، تصریح کرد: توسعه بدون تردید بدون نگاه استراتژیک و عمیق به مباحث فرهنگی و اجتماعی محقق نخواهد شد لذا در هر نوع برنامه‌ریزی بایستی مسایل فرهنگی و اجتماعی در اولویت باشد.

وی اضافه کرد: در هر جامعه‌ای برای برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی به یک نمای کلی از وضعیت موجود آن جامعه در بخش‌های مختلف نیاز است و مسائل اجتماعی نیز از این مقوله جدا نیست بلکه ضرورت آمار و اطلاعات دقیق در این بخش با توجه به حساسیت مسائل بیشتر است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با بحران آسیب‌های اجتماعی در جامعه جهانی روبرو هستیم کشور ما و به تبع آن استان کردستان نیز از این مقوله جدا نیست و سطوح مختلفی از آسیب‌ها را شامل می‌شود به گونه‌ای که برابر بررسی‌های صورت گرفته در لایه اول ۵ آسیب اجتماعی اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و کودکان کار و خیابانی در استان کردستان مورد نظر قرار گرفته و در لایه‌های بعدی سایر آسیب‌ها از جمله خودکشی، خشونت، فرار دختران، آسییب‌های نوپدید و… بایستی به صورت مستمر مورد مطالعه و با برنامه‌ریزی مستمر سعی در کنترل و کاهش آن داشت، لیکن متأسفانه در زمان کنونی این آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش بوده و تمام اقشار جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان در ادامه خاطرنشان ساخت: در همین راستا این اداره‌کل بر آن است که با اجرای اقدامات فرهنگی و اجتماعی و با توانمندسازی جامعه هدف در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های فوق‌الذکر اقدامات مثمرثمری انجام دهد.

وی افزود: با پیگیری‌های دفتر امور اجتماعی و نیز حمایت استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، طرح راه‌اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مورد بررسی واقع شده و به صورت مستمر و مکرر پیگیری و در حال اجرای فرآیندهای عملیاتی آن است.

رستگارنسب هدف از اجرای این طرح را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح راه‌اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی بر آن هستیم که از طریق آموزش‌های کسب و کار و توانمندسازی این افراد، زمینه ورود آنها را به بازار کار تسهیل نموده و راستای بهبود و بهره‌وری این افراد اقدامات لازم را معمول نماییم.

وی ادامه داد: بر اساس نیازهای احصاء شده در شهر سنندج و اینکه آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، بیکاری و … در قسمت شمالی شهر رواج بیشتری دارد تصمیم بر این شده انبار قدیمی ارزاق سنندج واقع در خیابان اکباتان به متراژ ۷۰۰۰ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و به عنوان مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رستگارنسب بیان داشت: با توجه به اینکه محل مذکور جز بافت قدیمی و تاریخی شهر سنندج است احیای آن می‌تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی شود لذا می‌طلبد تمامی مدیران، نخبگان و جامعه دانشگاهی برای ریشه‌کنی آسیب‌ها همکاری و راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10325
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.